Acasă Actualitate ”Nu suntem pelicanii Europei!” ANPC a amendat 265 de magazine Lidl cu...

”Nu suntem pelicanii Europei!” ANPC a amendat 265 de magazine Lidl cu peste 3,5 milioane de lei, din cauza mizeriei, insectelor şi a produselor expirate

DISTRIBUIȚI

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat 265 de magazine Lidl cu peste 3,5 milioane de lei, printre neregulile descoperite aflându-se produse expirate, mizerie şi insecte. De asemenea, 24 de magazine Lidl au fost închise. 

ANPC a transmis, miercuri, că în luna august comisarii instituţiei au verificat magazinele Lidl din toată ţara.

”Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să <<o luăm mai uşor>>! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Printre abaterile constatate de comisarii ANPC se află: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte;  comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă); neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat;  comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite comercializarea unor ouă neigienizate.

De asemenea, echipele de control au mai descoperit  comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind menţiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse;  existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere;  folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română).

De asemenea, alte nereguli au fost utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr; comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate;  comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate; nerespectarea regimului promoţiilor (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere);  folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavument deteriorat; existenţa pavimentului neigienizat şi a unor rafturi murdare, în zona de comercializare;  utilizarea unor cântare care înregistrau erori.

Comisarii ANPC au controlat 265 de magazine Lidl şi au dat 347 de amenzi, în valoare totală de 3,5 milioane de lei. Totodată, au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare în valoare de 75.000 de lei.

Echipele de control au oprit temporar 24 de unităţi, până la remedierea deficienţelor, au decis închiderea pe o perioadă de până la şase luni pentru patru magazine şi pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru o unitate. scrie news.ro.

CJPC Timiș a dat 9 amenzi și a închis 3 unități de panificație la Lidl 
 
La nivelul județului Timiș, au fost controlate 5 unități ale lanțului de supermarketuri Lidl, iar, pentru neregulile constatate, comisarii timișeni au aplicat mai multe sancțiuni.
 
În cursul lunii august 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii țări.
 
Astfel, indpectorii CJPC Timiș a dat următoarele sancțiuni:
 
Alin Mihai Gubandru, inspector șef adjunct al CJPC Timiș  a spus că au fost date 9 amenzi contravenționale, în valoare totală de 103.000 de lei. 1 avertisment  oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 2000 lei  precum și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 3 unități (raionul patiserie/panificație).
 
Abaterile de la legislație constatate de comisarii CJPC Timiș, în timpul controalelor s-au referit la: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte, comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre, utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse, existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere, folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar, utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr, comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate, comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate  folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate, existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare și nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători – se arată în comunicatul  CJPC Timiș, miercuri 24 august 2022.

UPDATE: Răspunsul oficial Lidl România:

”Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț.”

Comentarii

comentarii