Acasă Actualitate Câte o persoană moare o dată la trei zile, din cauza violenţei...

Câte o persoană moare o dată la trei zile, din cauza violenţei în familie

322
DISTRIBUIȚI

16 zile de activism împotriva violenţei în familie, în Timiş
Statisticile privind violenţa în familie trag un semnal de alarmă: la nivel naţional violenţa este prezentă în una din trei familii, iar în judeţul Timiş, APFR lucrează anual cu aproximativ 500 de femei victime. În perioada ianuarie – octombrie 2010, Inspectoratul General al Poliţiei Române a înregistrat 87 de cazuri de deces în urma violenţei intra-familiale, aceasta înseamnând că în România o persoană moare o dată la trei zile, din cauza violenţei în familie.

Suferinţă în spatele uşilor închise

Vasile Moldovan (foto), directorul APFR, a precizat că efectele traumatizante ale violenţei în familie se răsfrâng asupra femeilor şi copiilor şi generează costuri sociale semnificative. Violenţa în familie se soldează, de multe ori, cu moartea victimei sau, în situaţii de legitimă apărare, chiar a agresorului. Statisticile, însă, nu relevă întreaga amploare a fenomenului – violenţa în familie petrecându-se în spatele uşilor închise şi puţine victime având curajul să recunoască public şi să reclame abuzurile suferite. Asociaţia pentru Promovarea Femeii din România (APFR) Timişoara desfăşoară, în perioada 25 noiembrie – 10 decembrie, Campania „16 zile de activism împotriva violenţei asupra femeii”.

Împreună împotriva violenţei
În cadrul celor 16 zile, APFR îşi propune demararea unei campanii sub sloganul: „Împreună împotriva violenţei”, în parteneriat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie Timiş şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş. Scopul campaniei este informarea şi conştientizarea comunităţii asupra consecinţelor violenţei în familie, măsurilor necesare pentru prevenirea şi stoparea acestui fenomen, serviciilor gratuite de care pot beneficia persoanele afectate şi de educare a cetăţenilor, în vederea adoptării unei atitudini de combatere a fenomenului de violenţă în familie.
Pe parcursul celor 16 zile vor fi derulate mai multe acţiuni specifice, şi anume: prezentări şi workshop-uri susţinute în şcoli, licee şi  firme cu capital majoritar feminin din Timişoara, o dezbatere tematică cu specialişti în domeniu, o campanie mediatică cu sprijinul mass-media locale şi o acţiune stradală, în 10 decembrie 2010, la finalul  campaniei. Campania va fi derulată cu sprijinul Consiliul Judeţean Timiş, Unicredit Ţiriac Bank, Cabinet Individual Av. Kovacs Florin, S.C.P.A. Covaci & Covaci, S.C. Orchideea srl.

 

Comentarii

comentarii