Acasă Economic Omniasig îşi bate joc de asiguraţi cu poliţe CASCO

Omniasig îşi bate joc de asiguraţi cu poliţe CASCO

535
DISTRIBUIȚI

Un client stă cu maşina pe butuci de o lună, pentru că asigurările refuză să semneze devizul de reparaţii

După ce a plătit mii de euro pentru asigurarea CASCO şi a avut ghinionul să-şi accidenteze maşina, un şofer stă acum, de aproape o lună, cu maşina pe butuci din cauza neşimţirii celor de la Omniasig Timiş. Deşi are asigurările plătite la zi şi a urmat toate procedurile legale pentru a şi-o putea repara, cei de la Omniasig refuză nejustificat să semneze devizul estimativ de reparaţii. Proprietarul maşinii le-a cerut celor de la asigurări un lucru nu doar legal, ci şi normal: să fie de acord ca maşina, WV Tiguan, să fie reparată la service-ul dealerului de la care a cumpărat-o, Auto Club Timişoara. Omul spune că are încredere în acest service şi, de fiecare dată când a avut ceva la maşină, a apelat la Auto Club.
"Vă rog să demaraţi, în condiţiile legii, fără alte imixtiuni generate de eventuale reglementări interne, pe care le practicaţi, la stabilirea imediată a modului de operare a reparaţiilor de care este nevoie, în cazul accidentului suferit cu maşina descrisă mai sus, în data de 12.07. 2010, accident ale cărui detalii le deţineţi, conform procedurilor legale, cu Poliţia Timiş. Subliniez faptul de a avea cunoştinţă de prevederile legale (Legea 136/1995 referitoare la obligaţiile companiilor de asigurări faţă de clienţi), astfel încât cunosc drepturile ce-mi revin şi vă rog insistent să acceptaţi procedurile de plată ale lucrărilor de reparaţii ale maşinii mele, care deja se află într-o mare întârziere, deoarece atitudinea companiei pe care o reprezentaţi, prin angajaţii dvoastră, mi-a produs deja o întârziere pentru care-mi voi cere drepturile. Aşadar, subliniez interesul meu de a repara maşina la firma care este, de asemenea, vânzătorul autorizat al maşinii mele, respectiv Auto Club Timişoara, prin care am făcut şi alte reparaţii şi care pune la dispoziţie o tehnologie de tip european, în care am încredere. Nu mă interesează modul de operare pe care-1 practicaţi, prin aşa-zisa „abilitare" a altor firme, atâta vreme cât legea interzice astfel de practici de concurenţă neloială", le-a scris păgubitul celor de la asigurări.
La început, cei de la Omniasig nici nu au vrut să audă de o asemenea variantă, spunând că societatea are contracte de colaborare cu alte unităţi de service şi repararea maşinii trebuie făcută doar în aceste unităţi. "La Capitolul 17, art. 17.3, coroborat cu art.17. 4 din Condiţiile Generale contractuale se prevede ca obligaţie a asigurătorului stabilirea şi plata despăgubirilor pe baza documentaţiei complete existente la dosarul de daună, precum şi faptul că reparaţia autovehiculului implicat într-un eveniment asigurat se efectuează pe terionul României, în unităţi autorizate", se spune într-un răspuns oficial transmis de Omniasig clientului. Răspunsul, în fapt, o interpretare greşită a legii, făcea referire la service-uri "autorizate", caz în care Auto Club TImişoara, ca service de dealer WV, se încadra perfect. Doar că "şmecheria" celor de la asigurări nu are limite. Astfel, în continuarea dialogului dintre client şi asigurator apare, pe lângă noţiunea de "service autorizat" şi cea de "respectare a preţurilor manoperei practicate în service-urile autorizate". "În cazul în care insistaţi în repararea autoturismului în service-ul Auto Club, există posibilitatea achitării reparaţiei de către Dvs. după care, pe baza facturilor şi chitanţelor pe care le veţi depune la dosar, subscrisa să vă achite despăgubirea cu respectarea preţurilor manoperei practicate în service-urile autorizate", se spune în răspunsul oficial semnat de Adrian Leucian, directorul Omniasig Timiş.
Însă, conform Ordinului CSA nr.2/2010, pe care îl invocă şi directorul Omniasig Timiş: "legea prevede acceptarea de către asigurător a oricărui service agreat de asigurat doar în cazul în care asigurătorul urmează a efectua o plată solicitată în baza unei polite RCA. În cazul în care pentru reparaţiile vehiculului se solicită plata despăgubirii înainte de efectuarea reparaţiilor, cuantumul pagubei se stabileşte luând în calcul prețurile practicate de către unitățile de specialitate sau prevăzute în sistemele de specialitate pentru evaluarea daunelor auto, pentru manopera aferentă reparației/înlocuirii pieselor avariate, precum și pentru părţi componente, piese înlocuitoare noi şi materiale.”
Clientul Omniasig nu a cerut banii înainte de reparaţii, ci a cerut doar ca cei de la asigurări să semneze devizul de lucări, deviz întocmit de service pe baza dosarului de daună pe care cei de la Omniasig l-au semnat. Clientul vrea doar să se asigure că după ce va plăti repararea maşinii, cei de la asigurări să nu mai inventeze motive (aşa cum se practică) pentru a nu plăti întreaga sumă. Declarativ, conducerea Omniasig Timişoara susţine că va plăti preţul integral al reparaţiei, chiar dacă aceasta nu se realizează la una dintre firmele cu care ei au contract. Cu toate acestea, nu vor să semneze un banal deviz de reparaţii. „Noi nu putem colabora cu Auto Club şi nu semnăm niciun deviz. Asigurările CASCO se fac conform condiţiilor impuse de firmă. Juridicul nu ne lasă să semnăm o asemenea hârtie”, spune Ilie Costel, agent de daune din cadrul Omniasig Timişoara. Nici directorul de la Omniasig nu vrea, în ruptul capului, să semneze devizul de începere a lucărilor, deşi a trecut aproape o lună de zile de la accident. O lună în care clientul Omniasig nu a putut beneficia nici măcar de o maşină la schimb, pe durata reparaţiilor. „Nu avem nicio convenţie cu Auto Club, noi lucrăm cu Porsche şi Quark Motors. Aici mâna de lucru este la jumătate de preţ faţă de Auto Club. Clientul poate însă să-şi repare unde vrea el maşina. Plăteşte reparaţiile şi vine cu decontul pe care îl vom plăti integral, chiar dacă acesta este mult mai scump decât aceeaşi lucrare la partenerii noştri”, spune Adrian Leucian, director Omniasig Timişoara.
Declataţiile celor de la Omniasig sunt doar… declaraţii şi, în lipsa unei semnături, nici un asigurat nu se poate baza pe faptul că firma de asigurări va plăti, la final, întreaga valoare a reparaţiilor. Şi, cum se întâmplă de obicei cu firmele de asigurări din România, acestea găsesc sau inventează motive pentru a plăti cât mai puţin.
 

Comentarii

comentarii