Acasă Actualitate Pană majoră a serviciilor Microsoft 365 care afectează utilizatori şi companii din...

Pană majoră a serviciilor Microsoft 365 care afectează utilizatori şi companii din întreaga lume. Aeroporturi, trenuri şi televiziuni, afectate la scară mondială

DISTRIBUIȚI

Microsoft semnalează vineri o pană de serviciu majoră a serviciilor Microsoft 365, care afectează întreprinderi şi utilizatori din întreaga lume.

”Achetăm cu privire la o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accede la diverse aplicaţii şi servicii Microsoft 365”, anunţă multinaţionala americană într-un comunicat publicat vineri dimineaţa. Ea anunţă că ia ”măsuri de atenuare”.

”Serviciile noastre sunt în curs de îmbunătăţire, în timp ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”, anunţă întreprinderea pe X.

Aeroporturile din Sydney şi Berlin, companii aeriene ca Delta Airlines, American Airlines şi United au anunţat vineri o perturbare foarte puternică a serviciilor lor.

În Statele Unite, numărul de urgenţă 911 nu era disponibil.

În Franţa, jurnalişti de la RTL, TF1 sau CNEWS au anunţat probleme tehnice majore care perturbă emisia.

Se pare că utilizatorii au avut parte de așa-numitul „ecran albastru al morții”, BSoD’d (Blue Screen of Death), respectiv un ecran albastru de care nu poți trece, care te anunță că sunt probleme majore cu sistemul.

„CrowdStrike este la curent cu rapoartele privind blocajele pe gazdele Windows legate de Falcon Sensor”, a scris compania de securitate cibernetică într-o alertă care confirmă întreruperea la ora 1:30 a.m. ET vineri. Falcon Sensor al CrowdStrike este un software conceput pentru a preveni atacurile cibernetice asupra sistemelor informatice, notează Mashable.

„Simptomele includ experimentarea unei erori de ecran bugcheckblue legate de Falcon Sensor”, a continuat alerta CrowdStrike. „Echipele noastre de ingineri lucrează activ pentru a rezolva această problemă și nu este nevoie să deschideți un bilet de asistență”.

„Informațiile noastre actuale arată că această întrerupere este legată de o problemă tehnică cu o platformă software terță utilizată de companiile afectate”, a declarat într-o declarație biroul coordonatorului național al securității cibernetice din Australia.

UPDATE: Crowdstrike anunță că a identificat problema care a generat pana informatică globală și a implementat un patch

Crowdstrike, compania de securitate cibernetică acuzată că s-a aflat la originea penei informatice globală, a anunțat că „defecțiunea a fost identificată” și că „a fost implementat un patch”, scrie BFM TV.

Implicarea Crowdstrike a fost, de asemenea, confirmată de Centrul de supraveghere, alertă și răspuns la atacurile informatice (CERT-FR) al guvernului francez, care raportează „un incident major care afectează sistemele Microsoft Windows care rulează Crowdstrike Falcon DR”, cauzând „un Blue Screen of Death (BSOD)” și „restartare computerelor”. „CrowdStrike lucrează activ cu clienții afectați de o problemă găsită într-o singură actualizare de conținut pentru Windows…. Problema a fost identificată, izolată și a fost implementat un patch”, a declarat CEO-ul George Kurtz într-un mesaj pe platforma de socializare X. Potrivit sursei citate, sistemele Mac și Linux nu sunt afectate. “Acesta nu este un incident de securitate sau un atac cibernetic (…) Echipa noastră este complet mobilizată pentru a asigura securitatea și stabilitatea clienților CrowdStrike”, a adăugat el.

 

Comentarii

comentarii