Acasă Actualitate Pasajul din Calea Şagului şi strada C-tin Brâncoveanu, finalizate la începutul lunii...

Pasajul din Calea Şagului şi strada C-tin Brâncoveanu, finalizate la începutul lunii decembrie

DISTRIBUIȚI
„Muncitorul român e obişnuit să se simtă controlat, fiindcă altfel, unu e cu sapa şi zece cu mapa”, spune viceprimarul Sorin Grindeanu, cel care coordonează Direcţia Tehnică a Primăriei Timişoara
Lucrările pe pasajul din Calea Şagului,  care păreau că vor dura o veşnicie, se apropie de final. Reprezentanţii Primăriei Timişoara susţin că Ziua Naţională a României, 1 Decembrie, va aduce redeschiderea circulaţiei rutiere pe ambele sensuri de pe pasaj.

 „Pe 1 decembrie vreau să se circule pe pasajul din Calea Şagului, pe ambele sensuri şi am convingerea că se va întâmpla lucrul acesta. Rămân încă lucrări, balustrade, chestiuni de design, semne  de circulaţie, care pot fi făcute şi în sezonul rece. Important este să redăm cele patru benzi spre circulaţie”, a declarat viceprimarul Timişoarei care coordonează Direcţia Tehnică a primăriei, Sorin Grindeanu. “Lucrările de reabilitare a pasajului din Calea Şagului sunt aproape de final. Cu începere din data de 1 decembrie, cele patru benzi ale pasajului vor fi redate circulaţiei”, spune şi primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu. 
 

 

“Dacă ştii ce se întâmplă zilnic pe fiecare şantier, nu e loc de surprize”
 
O altă lucrare care se apropie de finalizare este cea de pe strada C-tin Brâncoveanu, unde s-au refăcut toate reţelele: apă-canal, gaz, electricitate, termoficare.

 “Pe strada Brâncoveanu, de patru luni, de cândam preluat Direcţia Tehnică, e comandament aproape zilnic. Eu ajung cam o dată la două zile. Tot timpul pot să spun că avem nemulţumiri, însă trebuie să vedem şi partea plină a paharului. Şi aceasta este că s-au coordonat mai bine lucrările edilitare. (…) Eu sper ca săptămâna viitoare să se toarne asfaltul pe trei sferturi din strada Brâncoveanu, urmând ca tronsonul Romulus – 16 Decembrie să fie gata în jurul datei de 10 decembrie. E foarte important să ne ţinem de acest timing şi să ştiţi că acest comandament zilnic a avut efect. Lucrarea a fost una dintre cele mai complexe, pentru că a implicat şase tipuri de lucrări, dar iată că s-a reuşit ca în patru luni de zile să se rezolve problemele”, spune Grindeanu. “Eu am învăţat că dacă nu mergi aproape zilnic să verifici marile lucrări, s-ar putea să ai mari surprize. Să se găsească diferite scuze pentru întârzieri, pentru eventuale măriri de devize. Aşa, dacă ştii ce se întâmplă zilnic pe fiecare şantier, nu e loc de surprize. (…) De asemenea, eu cred că muncitorul român e obişnuit să se simtă controlat, fiindcă altfel, unu e cu sapa şi zece cu mapa”, spune edilul. 
 
Fără străzi peticite
 
Viceprimarul Sorin Grindeanu susţine că toate refacerile de carosabil efectuate în urma refacerilor sau reparării de reţele vor trebui făcute ca la carte, nu cu petice. “E foarte important ca refacerile carosabilului să se efectueze în alt mod decât până acum. M-am săturat să văd străzi asfaltate şi după vreo doi ani să vină câte o bandă, câte un tronson diferit. Când vezi petice sau bucăţi din străzi asfaltate diferit, nu e bine. Trebuie ca refacerile respective să se facă din bordură în bordură”, explică Grindeanu.
 

Comentarii

comentarii