Acasă Actualitate Pasiune regală: automobilul

Pasiune regală: automobilul

295
DISTRIBUIȚI

Regele Mihai, cunoscut pentru pasiunea sa pentru automobil, a condus pentru prima dată la vârsta de cinci ani, prin grădinile Palatului Regal de la Bucureşti şi Sinaia. Tânărul iubitor al automobilului s-a dovedit a fi şi un bun mecanic, Regele petrecând zile în şir lângă o maşină defectă, pentru a o aduce la forma optimă. Azi, la vârsta de 88 de ani, pare a fi acelaşi tânăr îndrăgostit de maşina sa, pe care o conduce cu aerul persoanei care trăieşte bucuria vieţii, cu cel mai normal tonus afectiv.
 

 

 

Redăm mai jos câteva imagini cu maşinile Familiei Regale, conduse cândva de regii României: Carol I, Ferdinand, Carol al II-lea, Regele Mihai I al României. Sperând ca aceste imagini să-i readucă Regelui nostru amintiri plăcute, i le oferim în dar… mediatic, prin intermediul publicaţiei noastre. Ele aparţin colecţiei private de fotografii despre Familia Regală a României a lui Vlad Capotescu din Timişoara, un tânăr intelectual, admirator al Casei Regale, căruia îi mulţumim pentru sprijin.

 

 

 
LINCOLN model 124B touring, din anul 1924, exemplar unicat fabricat şi importat la comanda specială a Casei Regale a României prin intermediul reprezentanței FORD, special pentru M.S. Regele FERDINAND I – Regele tuturor românilor. LINCOLN reprezintă divizia de lux a FORD MOTORS COMPANY.
În spatele mașinii LINCOLN este MERCEDS-BENZ Landau Sedan din 1923, cu număr de înmatriculare 45-TMS

 

Caracteristicile tehnice ale automobilului sunt remarcabile pentru anul 1924: şase locuri – 3+3, motor V-8 de 5.400 cmc, ce producea 81 CP, la 3.000 rot/min, tracţiune pe roţile din spate, instalaţie electrică pe 6V, faruri electrice cu becuri simple cu incandescenţă, sistem de frânare mecanic pe toate cele patru roţi. Roţile cu diametrul de 18 inch erau prevăzute cu spiţe şi asigurau, alături de suspensia cu arcuri în foi, un confort sporit al automobilului în trafic. Versiunile fabricate pentru Europa erau prevăzute cu schimbătorul de viteze la podea, cutia de viteze având trei trepte de mers înainte şi una de mers înapoi. De asemenea, pentru Europa erau prevăzute lămpile de poziţie.

HISPANO SUIZA J12 Phaeton din 1931, fabricată la comanda MS Regele CAROL al-II-lea al ROMÂNIEI.

Mașina unicat a deservit Casa Regală și în vizita efectuată de MS Regele la Timişoara în anul 1931. Caracteristicile tehnice ale acestei mașini erau excepționale pentru anul 1931. Automobilul dispunea de tracțiune integrală permanentă, instalație electrică pe 12V, sistem de frânare hidraulic, aprindere electromagnetică, masa totală era de 2 tone, iar motorul cu 12 cilindri în V, o adevărată bijuterie tehnică, dispunea în versiunea cea mai puternică de 11.300 cmc, care dezvolta 252 CP la 2800 rot/min, viteza maximă fiind de 200 km/oră. Consumul de benzină era cuprins între 40 și 60 de litri la 100 km, dar mai contează? Fiind foarte scumpe, doar 120 de exemplare J12 s-au produs, şi doar la comandă.

MS Regele CAROL al II-lea la TIMIȘOARA în 1931

DUESENBERG model J tip VICTORIA Convertible din 1930 – exemplar unic carosat pentru Salonul Auto din Paris de firma Letourneur et Marchand.
Mașina a fost cumpărată de Casa Regală pentru Prințul NICOLAE și Regele CAROL al –II-lea și înmatriculată cu numărul 991-B.

 

 

 

 

Comentarii

comentarii