Acasă Politica PDL Arad crede că greul în educaţie este dus de comunitatea locală,...

PDL Arad crede că greul în educaţie este dus de comunitatea locală, care este ignorată când se iau decizii

DISTRIBUIȚI

Fost deputat de Arad, fost membru al Comisiei de învățământ din Camera Deputaților, fost inspector școlar general la Inspectoratul școlar Arad, Marius Göndör, preşedintele Comisiei de Învăţământ din cadrul PDL Arad, atrage atenţia că strategia în domeniul educaţional pe care o promovează actuala guvernare este una axată pe Minister, nu pe interesele beneficiarului, adică ale comunităţii locale.

„Se vorbeşte de reorganizarea reţelei şcolare, dar această reorganizare porneşte greşit, de sus în jos. În Legea Educaţiei se arată clar că acest proces se face la propunerea comunităţii locale şi doar se avizează de Inspectorat”, a declarat Marius Göndör. El acuză inclusiv abordarea unor teme false, pentru a ascunde adevăratele probleme ale sistemului de învăţământ, cum ar fi reformarea programei şcolare, primul şi cel mai important pas. „Se vorbeşte de schimbarea sistemului de promovare în clasa a IX-a. Acum ponderea este de 50-50%, adică jumătate din notă este dată de rezultatele din V-VIII, jumătate în urma examenului naţional de evaluare. Ministerul vrea o pondere de 25-75%. Dacă tot se vrea o schimbare, nu trebuie decât să aplicăm Legea Educaţiei. Ar trebui să se introducă examen de admitere desfăşurat în fiecare unitate de învăţământ liceal. Legea Educaţiei este clară, funcţională. Doreşte cineva să o schimbe? Să spună clar, nu să vină cu false probleme. Dar, orice inovaţie n-ar face altceva decât să bulverseze din nou sistemul de învăţământ, «bolnav» deja de repetatele modificări ale legislaţiei în domeniu”, a arătat Marius Göndör, contrariat că asistăm la inovaţii în timp ce prevederile Legii Educaţiei sunt ignorate. O altă problemă gravă o reprezintă investiţiile în Educaţie, mai precis lipsa acestora. „Pentru prima dată din 2005, sunt zero lei la capitolul investiţii, fapt care se vede în starea bazei materiale. În plus, subfinanţarea Educaţiei este dovedită şi de lipsă de manuale, plafonarea plăţii transportului iar lista poate continua”, a declarat Göndör. Acesta acuză lipsa unor programe naţionale pentru investiţii în reparaţii capitale. „Statul nu ajută cu nimic, lasă totul pe spatele comunităţii locale, dar când vine vorba de consultarea comunităţii locale, cum ar trebui la modificarea reţelei şcolare, acelaşi stat ignoră adevăratul beneficiar, adică părinţii şi copiii”, a concluzionat Marius Göndör.

Comentarii

comentarii