Acasă Economic PDL-iştii ne desfiinţează şi căile ferate

PDL-iştii ne desfiinţează şi căile ferate

280
DISTRIBUIȚI

Conducerea PDL-istă a Ministerului Transporturilor a luat decizia de a da o nouă lovitură Timişoarei şi zonei de vest, prin desfiinţarea Regionalei de Căi Ferate Timişoara. Decizia face parte din cadrul programului amplu de reorganizare al Companiei Naţionale „CFR” S.A.. În contextul reorganizării, se vor desfiinţa 4 din cele 8 regionale de cale ferată existente, printre care şi Regionala Timişoara.
După o existenţă de peste 100 de ani, liniile ferate din Banat vor fi gestionate de la peste 400 de kilometri distanţă, de alte structuri, care nu reprezintă interesele administraţiei locale sau a locuitorilor din zonă.
Conform feroviarilor, această acţiune va fi urmată, în cel mai scurt timp, de închiderea liniilor ferate secundare din Banat, iar judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara vor rămâne cu căile ferate administrate de oameni care nu cunosc specificul zonei şi a căror tendinţă va fi de marginalizare permanentă a acestora. Un aspect cel puţin ciudat este faptul că pe o distanţă de aproximativ 200 de kilometri, în urma reorganizării, vor coexista Regionalele de cale ferată Craiova şi Bucureşti. În momentul de faţă, Regionala CFR Timişoara deserveşte 5 judeţe şi are aproximativ 4.000 de angajaţi. De asemenea, ea deţine o treime din totalul reţelelor de cale ferată din România şi este singura din ţară cu 3 ieşiri spre Europa. Pe de altă parte, Regionala CFR Timişoara înregistrează anual pierderi de 29,6 milioane de lei, datorită exploatării unor trasee neprofitabile. În lista neoficială, cele mai multe trasee puse sub semnul întrebării sunt cele din vestul ţării, respectiv Sântana – Brad, Simeria – Hunedoara, Mintia – Păuliş – Lunca, Subcetate – Haţeg, Livezeni – Lupeni, Timişoara Nord – Cenad, Caransebeş – Bouţari, Cărpiniş – Ionel, Lovrin – Nerău, Jebel – Liebling şi Jimbolia – Lovrin.

Comentarii

comentarii