Primăria Municipiului Timișoara solicită în instanță plata penalităților de întârziere la contractul de restaurare a Fântânii ornamentale cu peşti. Acțiunea de chemare în judecată a fost formulată întrucât executantul lucrărilor, firma J.D.A. CONSULT S.R.L., nu a achitat factura emisă de Primărie, în valoare de 506.321 lei reprezentând penalitățile de întârziere.
Cu un termen de execuție de 10 luni, firma a finalizat lucrarea cu o întârziere de 5 luni și 25 de zile, respectiv 178 de zile. Numărul zilelor de întârziere pentru care s-au calculat penalitățile a fost stabilit conform prevederilor contractuale și a ținut cont de ordinul de începere a lucrărilor, ordinul de sistare, ordinul de reîncepere a lucrărilor și data la care s-a comunicat finalizarea lucrărilor. Execuția lucrărilor de restaurare a Fântânii ornamentale cu pești s-a ridicat la 568.901,06 lei, fără TVA. Pentru fiecare zi de întârziere au fost aplicate penalități de 0,5% din valoarea contractului (2.844,50 lei/zi de întârziere).
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 14.05.2020. Pe durata investiției, Primăria Municipiului Timișoara a transmis executantului 4 adrese de atenționare privind respectarea termenului de execuție, dar acestea nu au dus la o mai bună mobilizare a firmei JDA CONSULT S.R.L.