Acasă Actualitate Peste 61% dintre timişoreni au auzit de campania “Nu te pune cu...

Peste 61% dintre timişoreni au auzit de campania “Nu te pune cu timişorenii!”

218
DISTRIBUIȚI

Peste 61% dintre timişoreni au auzit de campania “Nu te pune cu timişorenii!”, conform unui studiu realizat de către Catedra Sociologie şi Psihologie din cadrul Universităţii de Vest Timişoara, prezentat joi, 30 iulie, la Hotelul Timişoara, cu ocazia împlinirii a cinci luni de când a fost lansată campania. Cea mai mare parte dintre respondenţi ştiu că mesajul acţiunilor este respectarea ordinii şi a curăţeniei în Timişoara. Un total de 62,4% consideră că o campanie mediatică ar fi suficientă pentru un oraş mai curat, iar un procent important de 75,2% consideră oportună promovarea campaniei în instituţiile de învăţământ. 84,9% dintre respondenţi declară că aplică cerinţele campaniei. Totuşi, cei mai mulţi care nu respectă cerinţele şi care recunosc acest lucru sunt bărbaţii. Foarte interesant este faptul că majoritatea cetăţenilor crede în posibilitatea atingerii scopului campaniei, iar în ceea ce priveşte acţiunile fiecăruia în contextul sesizării lipsei de civism a oamenilor, o treime din cetăţeni ia atitudine, la celălalt pol, 5,3% nu se simt deranjaţi şi sunt nepăsători.

Au fost vandalizate 167 de coşuri de gunoi

Amintim că site-ul www.nutepunecutimişorenii.ro a fost accesat până acum de 13.000 de vizitatori, care s-au plâns despre problemele privind protecţia mediului din Timişoara. Una dintre cele mai importante chestiuni o reprezintă coşurile de gunoi. Florin Cepănariu, directorul Retim, a declarat că de la începutul anului au fost vandalizate 167 de coşuri de gunoi şi multe altele au fost incendiate. Sunt indivizi care şi-au făcut un obicei din a distruge acest mobilier urban în Timişoara. Interesantă a fost afirmaţia viceprimarului Timişoarei, Adrian Orza: “Sloganul campaniei este: Iubim oraşul! Nu îl murdărim! Ne plac florile! Nu le rupem! Dar acesta poate fi completat cu: Avem staţii de transport în comun! Nu le spargem! Avem coşuri de gunoi! Nu le dăm foc!”. Orza a mai subliniat că, de fapt, problema cea mai mare este lipsa de civilizaţie a omului, nu lipsa coşurilor de gunoi. Pentru un vandal numai amenda este utilă şi numai pentru unul care aruncă mucul de ţigară jos în staţie este valabilă o asemenea campanie. Educaţia şi măsurile coercitive sunt cele mai bune metode şi numai împreună dau rezultate. Totul pleacă din familie, şcoală sau cartier şi situaţia se poate îmbunătăţi. Orza este sceptic că 30% dintre respondenţi iau atitudine atunci când văd că cineva aruncă chiştocul sau hârtia pe stradă. “Dacă s-ar lua atitudine, nu s-ar mai incendia coşurile de gunoi. Ar trebui pedepse cu muncă în folosul comunităţii”, a spus Orza.

Poliţia Comunitară sprijină campania

Dr. Emilian Popovici, preşedintele Clubului Rotary, a declarat că, într-adevăr, măsurile educative fără măsuri coercitive nu vor da rezultate importante. Un sprijin important în respectarea ordinii şi a protecţiei mediului l-a avut, îl are şi îl va avea Poliţia Comunitară Timişoara. Sprijinul este asigurat în continuare. Cluburile Rotary din Timişoara, Fundaţia Bega şi Primăria Timişoara, împreună cu alte organizaţii ale societăii civile au lansat campania „Nu te pune cu timişorenii!” în luna martie şi acţiunile vor dura un an de zile.  Campania „Nu te pune cu timişorenii!”  propune schimbarea de atitudine faţă de oraş, curăţenie, civilizaţie, cu implicarea tuturor cetăţenilor care să aibă curajul să spună celor care nu-şi respectă oraşul (străzile, parcurile, aleile, pieţele publice): „ Iubim oraşul. Nu-l  murdărim. Ne plac florile. Nu le rupem”. Acest demers se potriveşte cu noul proiect prin care Timişoara va intra în reţeaua oraşelor sănătoase.
 

Comentarii

comentarii