Acasă Actualitate Petru Ilieșu trage un semnal de alarmă cu privire la parcările pentru...

Petru Ilieșu trage un semnal de alarmă cu privire la parcările pentru persoanele cu handicap din Timișoara

DISTRIBUIȚI

Două dintre cele mai mari probleme pe care persoanele cu handicap locomotor le întâmpină în Timișoara sunt parcările din preajma hypermarket-urilor de cele mai multe ori inexistente sau semnalate incorect și accesul fizic în instituții, magazine, biserici, hoteluri sau farmacii etc.

Scriitorul Petru Ilieșu, președintele Fundației Timișoara 89,  atrage atenția că la hypermarket-uri, degeaba există parcări pentru persoanele cu dizabilități, dacă nu sunt și marcate corect, așa cum impune legea.

”Cele mai nerespectare locuri de parcare pentru persoanele cu handicap, fiindcă nici nu sunt bine marcate, sunt în preajma hypermarket-urilor din Timișoara și a marilor magazine. Acestea nici nu sunt marcate corect. Există doar un desen pe pavaj, iar șoferul nu îl vede, mai ales dacă este grăbit, și își lasă mașina exact acolo. Asta în cazul în care are nesimțirea să se parcheze, fără să îi pese de acel semn”, atenționează Ilieșu.

Cum ar trebui să fie semnalate locurile de parcare pentru persoanele cu handicap?

Ilieșu a explicat: ”Corect ar fi ca aceste să fie însemnate cu semne pe verticală, așa cum este în țările civilizate și, de altfel, cum spune legea. Trebuie să fie un marcaj vertical, ca un semn de circulație, fiindcă cel de jos, de pe pavaj, nici nu poți să îl iei în seamă din punct de vede legal. E un desen.

Mai mult, trebuie să mai atenționez că autoritățile locale eliberează legitimații de parcare pentru persoane cu handicap pentru tot felul de indivizi care nu au probleme locomotorii. Sunt mașini emblemate numai în față, dar nu și pe partea din spate, acel cerculeț cu scaunul rulant. Mașinile trebuie să fie dublu emblemate, pentru a fi luare în seamă și a respecta legislația. Polițiștii care controlează trebuie să verifice și dacă șoferul respectiv nu și-a făcut legitimația la copiator. Pune semnul în față pe parbriz și are trecere. Polițistul nu mai verifică autenticitatea documentului. Vede că e albastru și are semnul acela, cu scaunul rulant, gata. Mașina trebuie să aibă semnul și în spate, la geam, acel marcaj pentru persoane cu handicap. Așadar sunt abuzuri făcute nu numai din partea șoferilor”, a declarat Ilieșu.

De asemenea, aceleași probleme cu marcajul necorespunzător există și în preajma instituțiilor. Ilieșu a explicat:

”La instituții pot spune că mai există parcări destinate persoanelor cu dizabilități, dar tot nu sunt semnalate corect. Din păcate puține le au marcate cum spune legea”.

Locurile unde persoanele cu handicap locomotorii au interzis!

Cea mai mare problemă o reprezintă accesibilitatea fizică în magazine, farmacii, biserici, hoteluri, instituții etc. De ce se întâmplă asta? Ilieșu a spus următoarele:

”Accesibilitatea fizică este foarte dificilă pentru persoanele cu dizabilități sau în unele cazuri imposibilă în aceste locuri publice. Cele mai multe dintre acestea nu au rampe, dar dacă mai există sunt de neaccesat, fiindcă nu sunt făcute după standarde, așa cum nu este respectată nici înălțimea treptelor. Acestea sunt mult mai înalte, iar de multe ori nu există balustrade. Prin urmare o persoană cu probleme locomotorii nu ar putea urca. Trebuie să existe balustrade de acces. Rampele nu au înclinația standard. Cele mai multe sunt prea înclinate, iar o persoană aflată în căruț singură nu ar putea urca. E dramatic ceea ce se întâmplă la Timișoara, din acest punct de vedere, persoanele cu handicap locomotor având mari probleme, neputând avea acces în aceste locuri, la fel ca o persoană normală.

Eu ca persoană cu probleme locomotorii dacă vreau să ajung la Muzeul de Artă cum să reușesc? Eu am mai semnalat acest aspect. Unde pot parca mașina aproape? La fel este și la unele magazine: acestea se află la foarte mare distanță de intrare. Ceea ce iarăși nu este normal. Parcările pentru persoane cu handicap trebuie să se afle aproape de intrare”, a atras atenția Petru Ilieșu, președintele Fundației Timișoara 89.

 

 

 

Comentarii

comentarii