Acasă Actualitate Poliția Locală Timișoara s-a digitalizat. Peste 16.500 de sesizări au fost procesate...

Poliția Locală Timișoara s-a digitalizat. Peste 16.500 de sesizări au fost procesate în 2021 cu ajutorul noilor module

DISTRIBUIȚI

Reprezentanții Poliției Locale Timișoara anunță că, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, instituția a început în 2021 un amplu proces de digitalizare. Astfel, anul trecut, noile module digitale implementate în cadrul Poliției Locale au procesat 16.506. Numărul sesizărilor crescuse oricum, fiind cu peste 7.000 mai multe decât în 2020.

Noile programe implementate la Poliția Locală au ajutat personalul în activitatea de zi cu zi, au dus la reduceri de cheltuieli acolo unde este posibil, dar au și facilitat accesul cetățenilor la servicii de calitate. Vorbim de un contract semnat cu societatea Expertissa Timișoara SRL la data de 16.12.2020, în valoare de 25.226,40 lei fără TVA, referitor la „servicii de întreținere, mentenanță și dezvoltare a sistemului informatic de management al documentelor și al fluxurilor de lucru, precum și dezvoltare portal, dar și de dezvoltare a sistemului informativ Dox Connect prin dezvoltarea de noi aplicații”.

„Au fost inițiate, în anul 2021, printre altele, două module de sesizări, dedicate exclusiv apropierii de cetățeni, prin digitalizare. De asemenea, a fost dezvoltat modulul existent deja la data respectivă, de înregistrare a documentelor în cadrul Direcției Poliția Locală Timișoara, fiind introduse noi secțiuni de documente primite de la cetățeni, elaborate intern și răspunsuri, secțiuni care ajută la vizualizarea acestora de către toți lucrătorii din instituție pentru realizarea unei mai bune colaborări între departamente, modulul fiind totodată interconectat cu Primăria Municipiului Timișoara”, precizează reprezentanții instituției.

Modului de Sesizări Telefonice a început să funcționeze efectiv din luna ianuarie 2021, iar cel de Sesizări Web a început să funcționeze efectiv din luna februarie 2021, în tandem cu schimbarea site-ului Poliției Locale Timișoara www.polcomtim.ro, care a devenit mai prietenos cu cei care îl accesează.

„Modulul de sesizări telefonice conferă rapiditate în acțiune și în transmiterea măsurilor luate în teren de polițiștii locali către cetățenii care apelează la telefoanele Dispeceratului și, cel mai important, a fost eliminată complet tipărirea acestora pe hârtie, fiind introdusă posibilitatea ca sesizările să fie repartizate electronic, acolo unde necesită verificări mai amănunțite, către serviciile sau birourile care se ocupă cu soluționarea lor. Modulul de Sesizări Web, introdus o dată cu dezvoltarea site-ului Poliției Locale, oferă facilitatea ca petițiile să fie transmise prin intermediul formularului de contact, cetățenii care folosesc această modalitate de a face sesizări primind inclusiv numărul de înregistrare la momentul transmiterii solicitării https://polcomtim.ro/sesizari-online/. Și în cazul acestui modul s-a eliminat folosirea hârtiei tipărite, totul desfășurându-se digital. De asemenea, urmează ca în perioada imediat următoare, la aceste trei module de sesizări să fie introdusă o secțiune nouă, de urmărire a stadiului în care se află sesizarea transmisă. Tot pe site a fost introdusă o secțiune de Opinia Dumneavoastră, https://polcomtim.ro/opinia-dumneavoastra/, unde cetățenii își pot exprima părerea față de activitatea instituției și a polițiștilor locali”, mai precizează reprezentanții instituției.

Astfel, s-a observat o creștere a numărului de sesizări primite prin mijloace digitale de 128% față de anul anterior. În anul 2021, Poliția Locală Timișoara a gestionat un număr de 16.506 sesizări de la cetățeni, din care 6.282 telefonice, 5.055 depuse în scris la Poliția Locală sau transmise prin email, 4.695 transmise prin intermediul Primăriei și 474 prin intermediul formularului de contact de pe site-ul instituției. Față de anul anterior, numărul de sesizări a crescut cu 7.188.

În ceea ce privește reducerea chetuielilor, la principalele compartimente care gestionează documente, s-a redus consumul și, implicit cheltuielile, astfel că, față de anul anterior, la Biroul Comunicare, Registratură și Evidență Operativă a scăzut cu 50% consumul de tonere și cu 20% cel de hârtie, iar la Serviciul Dispecerat și Control Acces a scăzut cu 90% consumul de tonere și cu 50% cel de hârtie.

„Procesul de digitalizare a instituției continuă și în acest an, atât pe linie de sesizări de la cetățeni cât și pe alte linii, principalele obiective fiind scurtarea timpilor de reacție prin preluarea imediată a sesizărilor de către polițiștii locali aflați în teren, fapt care duce la gestionarea mai eficientă a petițiilor prin verificarea mai amănunțită acolo unde este cazul, crescând astfel timpul dedicat cetățenilor, motiv pentru care Poliția Locală încurajează folosirea acestor mijloace moderne de transmitere a solicitărilor”, mai precizează reprezentanții instituției.

Comentarii

comentarii