Acasă Actualitate Polițiștii locali au continuat acțiunea împotriva firmelor de publicitate care amplasează mesh-uri...

Polițiștii locali au continuat acțiunea împotriva firmelor de publicitate care amplasează mesh-uri fără aviz

DISTRIBUIȚI

Vineri, 17 martie, reprezentanții Poliției Locale Timișoara anunță că, în ultimele două săptămâni, au dat aproape 80 de amenzi firmelor de publicate care nu respectă normele privind publicitatea stradală. Ca de obicei, sunt invocate Legea 185/2013 și HCL 160/2009. Aceasta din urmă este ceva mai controversată, reprezentanții unor firme de publicitate susținând că ar fi, de fapt, abrogată chiar prin legea ante-menționată.

În orice caz, în baza celor două normative, polițiștii locali au dat 78 de amenzi, în valoare totală de 546.000 de lei. Ce-i drept, ar fi de menționat că fiecare amendă are valoare între 1.000 și 10.000 de lei, însă cei amendați pot scăpa plătind doar 500 de lei, jumătate din minimum, dacă o fac în primele 14 zile de la sancționare. Tocmai de aceea, mulți dintre ei nici nu mai încep procesul de obținere a avizului de publicitate temporară.

„Au fost constatate nereguli în ceea ce privește modul în care sunt amplasate sistemele publicitare în tot orașul, atât în ceea ce privește amplasarea bannerelor, meshurilor și panourilor publicitare de mari dimensiuni pentru care nu exista documentația necesară amplasării lor, cât și în cazul unor clădiri pe care s-a permis amplasarea de astfel de meshuri publicitare pe fațadele și pe schelele pentru reabilitare a clădirilor de către proprietarii suporturilor de publicitate fără a deține autorizație emisă de Primăria Municipiului Timișoara. Au fost aplicate sancțiuni contravenționale firmelor de publicitate, asociațiilor de proprietari, cât și unor proprietari de imobile individuale, conform Legii 185/2013 și HCL 160/2009. Cele 78 de sancțiuni aplicate au valoarea de 1000 și 10.000 lei fiecare, însumând 546.000 lei. Acțiunile pe această linie au loc periodic”, transmit reprezentanții Poliției Locale Timișoara.

Comentarii

comentarii