Acasă Administraţie Poluare fonică în Timişoara – Cum vrea primăria să reducă zgomotul din...

Poluare fonică în Timişoara – Cum vrea primăria să reducă zgomotul din oraş

DISTRIBUIȚI

zgomot trenuri

Poluarea cu zgomote şi vibraţii este şi în Timişoara unul dintre factorii care atentează la confortul şi sănătatea locuitorilor. În conformitate cu legislaţia internaţională, municipalitatea timişoreană ia măsuri privind protecţia împotriva poluării fonice.

Harta strategică de zgomot şi planurile de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant trebuie revizuită la fiecare cinci ani. În acest sens, a fost realizată harta strategică de zgomot a municipiului Timişoara, de către firma Enviro Consult Bucureşti. Pe baza datelor rezultate, trebuie întocmite Planurile de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant în Timişoara. Acestea constituie obiectul unui raport elaborat de Laboratorul de Acustică şi Vibraţii din Universitatea „Politehnica” din Timişoara.

Întocmirea planurilor de acţiune privind diminuarea zgomotului presupune identificarea zonelor cel mai intens poluate, pe baza rezultatelor cartografierii acustice, stabilirea soluţiilor de diminuare a zgomotului ambiental şi ierarhizarea privind aplicarea măsurilor de diminuare a zgomotului ambiental.

Planul de acţiune cuprinde 30 de măsuri de reducere a zgomotului aplicabile pe termen mediu şi lung:

1. Realizarea unei centuri ocolitoare închise,
2. Închiderea inelelor de drumuri;
3. Realizare de noduri de circulaţie denivelate;
4. Construirea a 5 poduri peste canalul Bega;
5. Dezvoltarea reţelei pentru transportul nemotorizat (biciclete şi pietoni);
6. Aplicarea unui strat de asfalt cauciucat pe un însemnat număr de artere de circulaţie din zonele de penetraţie şi din interiorul municipiului Timişoara;
7. Montarea de ecrane acustice între arterele de circulaţie şi cartierele de locuinţe, spitale, grădiniţe, şcoli, universităţi;
8. Continuarea reabilitării arterelor de circulaţie, fluidizarea traficului obţinută prin semaforizare, sensuri unice, noi artere, pasaje auto şi pietonale;
9. Înfiinţarea şi creşterea densităţii plantaţiilor de aliniament;
10. Conservarea şi extinderea spaţiilor verzi publice şi păstrarea caracterului verde al zonelor existente de locuinţe individuale;
11. Eliminarea liniei de transport feroviar de suprafaţă între gările Timişoara Nord şi Timişoara Est;
12. Înlocuirea transportului de suprafaţă prin cel subteran prin construirea unor linii de metrou cu legături între zonele importante ale municipiului;
13. Retehnologizarea şi reconversia economică pentru zonele industriale existente;
14. Creşterea competitivităţii economice bazate pe promovarea de industrii noi, creative şi ecologice;
15. Realizarea de plantaţii masive de arbori între zonele industriale şi catierele de locuinţe;
16. Finalizarea programului de reabilitare termică şi izolare fonică a clădirilor prin anvelopare şi montarea de ferestre şi uşi fonoizolante;
17. Amenajarea Gării de Nord şi Autogării Timişoara;
18. Eliminarea traficului staţionar prin realizarea de parcări sub- şi supraterane;
19. Reamenajarea canalului Bega în scopul valorificării potenţialului de trafic naval al acestuia;
20. Extinderea şi modernizarea Aeroportului Timişoara;
21. Înlocuirea mijloacelor de transport în comun cu altele noi prin achiziţionarea a 100 de tramvaie noi şi 100 autobuze electrice;
22. Reabilitarea liniilor de tramvai pe străzile Drubeta, Victor Hugo, Bogdăneştilor;
23. Reabilitarea complexă şi modernizarea tuturor cartierelor la nivel de carosabil, trotuare, locuri de parcare, piste de biciclete, spaţii verzi, locuri de joacă, terenuri de sport;
24. Modernizarea Bd. Regele Carol I de la biserica Kuttl la str. Resiţa, prin ducerea liniilor de tramvai pe mijloc, către două benzi pe fiecare sens de circulaţie, locuri de parcare pe ambele părţi, piste de biciclete, câte un rând de copaci pe fiecare parte;
25. Realizarea unei noi linii de tramvai între Gara de Nord şi Spitalul de Copii, menită să asigure legătura între Gara de Nord şi zonele centrale şi estice şi să scoată tramvaiul din zona Catedralei;
26. Transformarea zonei Catedralei Mitropolitane în spaţiu pietonal prin realizarea unui subpasaj în „T” pe sub actualele căi de circulaţie, care să lege Podul Catedralei, Spitalul de Copii şi Podul Maria;
27. Modernizarea străzilor Bogdaneştilor, Ana Ipătescu şi extinderea la 4 benzi a Căii Girocului;
28. Realizarea subpasajelor auto Piaţa Victoriei, Solventul şi lărgirea subpasajelor auto Popa Şapcă şi Jiu;
29. Refuncţionalizarea inelului de circulaţie 1 ca inel cu sens unic şi realizarea inelelor de circulaţie 2, 3,4.
30. Construirea parcărilor supraterane I.C. Brătianu şi Bega.

Proiectul privind Planurile de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant în Timişoara, precum şi chestionarul privind poluarea fonică, se găsesc pe site-ul Primăriei Timişoara, la secţiunea Documente Publice. Timişorenii pot completa chestionarul şi pot trimite sugestii privind reducerea poluării fonice în Municipiul Timişoara.

Comentarii

comentarii