Acasă Actualitate Prefectura Timiș apreciază că există semne de întrebare în felul în care...

Prefectura Timiș apreciază că există semne de întrebare în felul în care a fost aprobată a doua organigramă a administrației Fritz

DISTRIBUIȚI

Miercuri, 30 martie, președintele sindicatului din Primăria Municipiului Timișoara, Tiberiu Negrei, anunța că prefectura a luat cunoștință de sesizarea sa legată de noua organigramă a primăriei, trimițând o adresă conducerii instituției de pe C.D. Loga. Marți, 5 aprilie, tot reprezentantul sindicatului a făcut publică această adresă. Din acest document înțelegem că prefectura ar avea două semne de întrebare legate de felul în care a fost aprobată organigrama și că așteaptă până pe 11 aprilie răspuns. Reprezentanții primăriei spun că îl vor trimite la timp.

Prima problemă ar fi legată de faptul că HCL-ul de aprobare al noii organigrame – dar și cel de înființare al Administrației pentru Educație și Sănătate – au fost votate într-o ședință extraordinară de îndată. Acestea însă, pot fi convocate numai în anumite situații, reglementate prin art. 134 al Codului Administrativ. În cazul ședinței în cauză, desfășurate pe 16 martie, pe ordinea de zi erau cele două puncte și încă unul legat de centrul de suport pentru refugiații ucraineni. În motivarea convocării apărea doar următoarea secvență: „Pentru optimizarea îndeplinirii atribuțiilor ce revin compartimentelor funcționale din cadrul structurii organizatorice se impune adoptarea de măsuri imediate; având în vedere derularea evenimentelor din Ucraina și necesitatea acordării de sprijin și asistență umanitară refugiaților”.

Dacă în cazul hotărârii care a privit centrul de suport prefectura spune că nu este de reproșat nimic în privința urgenței, în cazul celorlalte două situația stă altfel. „Apreciem că motivarea nu este suficientă pentru a justifica introducerea celor două proiecte de hotărâre pe ordinea de zi a unei ședințe extraordinare, cu convocare de îndată, existând posibilitatea ca acestea să nu reprezinte măsuri cu adoptare imediată”, se arată în adresa prefectului.

De asemenea, acesta cere punctul de vedere al primăriei și în legătură cu faptul că organigrama precedentă, adoptată prin HCL 237/15.06.2021, este suspendată, iar art. 14 al Legii 554/2004 spune astfel: „în ipoteza în care se emite un nou act administrativ cu același conținut ca și cel suspendat de către instanță, acesta este suspendat de drept”.

Documentul semnat de prefectul Mihai Ritivoiu este adresat Consiliului Local Timișoara, secretarului general Caius Șuli și spre știință primarului Dominic Fritz. Răspunsul cu punctul de vedere este așteptat până pe 11 aprilie, cu mențiunea că adresă trebuie adusă la cunoștință consiliului local în următoarea ședință.

„Prefectura Timiș a solicitat Primăriei Municipiului Timișoara un punct de vedere legat de motivarea urgenței adoptării Hotărârii Consiliului Local, punct de vedere care va fi transmis în termenul indicat în adresa menționată”, ne-a spus și Bogdan Marta, consilier personal al primarului Dominic Fritz.

Comentarii

comentarii