Acasă Economic Premieră naţională – Syonic lansează cardul electronic de sănătate ICMed...

Premieră naţională – Syonic lansează cardul electronic de sănătate ICMed şi realizează prima prescriere electronică în România

DISTRIBUIȚI

În luna august, la doi ani după introducerea primului sistem informatic bazat pe fişa unică a pacientului – ICMed – s-a realizat infrastructura pentru punerea în funcţiune a cardului electronic de sănătate, emiterea primelor carduri de acest tip şi eliberarea primelor reţete „electronice”. Compania timişoreană Syonic ca lansa marţi, 29 septembrie, la Arad, cu ocazia inaugurării Policlinicii Vlaicu din Arad, primul card electronic de sănătate şi prima prescripţie electronică din România. Syonic SRL este o companie de software înfiinţata la Timişoara de către germanul Michael Bullert şi romanul Andreas Kuglis. Compania a dezvoltat sub numele de ICMed (www.icmed.ro) un sistem unic de informaţii pentru sistemul de sănătate românesc.
Cardul ICMed este în primul rând un instrument de securizare în mâna pacientului, reglementând accesul furnizorilor de servicii medicale la fişa unică detaliată a pacientului. Acest card conferă pacientului libertatea de a alege medical, unde doreşte să fie consultat, farmacia unde doreşte să i se elibereze medicamentele, precum şi laboratorul de unde doreşte să primească rezultatele la analize.
Preocupările şi obiectivele la nivel european privind creşterea calităţii actului medical şi a gradului de satisfacţie a pacientului, dublate de o eficientizare a proceselor şi un mai bun management al costurilor, au identificat fişa unică a pacientului, cardul electronic de asigurat, precum şi prescrierea şi validarea electronică ca fiind instrumentele de bază în realizarea acestor obiective. Aflate în diverse stadii de implementare în ţările europene, aceste instrumente au fost deja adoptate cu succes în România ca urmare a iniţiativei private a firmei Syonic din Timişoara. Deşi sistemul a fost prezentat în repetate rânduri autorităţilor centrale din domeniul sănătăţii, acestea au ales să investească în alte proiecte costisitoare şi fără finalitate funcţională şi operaţională, complicând şi mai mult sistemul sanitar, fără a obţine rezultatele pe care politicile europene în domeniu le cer.
Cardul ICMed este în primul rând un instrument de securizare în mâna pacientului, reglementând accesul furnizorilor de servicii medicale la fişa unică detaliată a pacientului. Acest card conferă pacientului libertatea de a alege medicul unde doreşte să fie consultat, farmacia unde doreşte să i se elibereze medicamentele, precum şi laboratorul de unde doreşte să primească rezultatele la analize. Un alt avantaj al sistemului de carduri ICMed derivă din prescrierea electronică atât a reţetelor compensate şi gratuite, cât şi a reţetelor simple şi a biletelor de trimitere la investigaţii, gratuite sau cu plată. Astfel, sistemul îmbină, la fel ca în realitate, ambele segmente ale sistemului de sănătate: cel public şi cel privat, nefiind afectat de evoluţia economică din domeniul public.
Integrarea acestor două sisteme în interiorul ICMed are rezultate atât în plan epidemiologic, cât şi în creşterea siguranţei pacientului prin evitarea dublei prescrieri şi a riscurilor determinate de contraindicaţii, interacţiuni şi efecte adverse. În loc să aştepte în medie 5 minute pentru introducerea fiecărei reţete în sistemul de gestiune al farmaciei, pacientul introduce cardul în cititor şi în doar câteva secunde confirmă transferul reţetelor din fişa sa unică în sistemul farmaciei. Avantajul nu se rezumă însă doar la factorul timp, ci şi la faptul că sistemul permite farmaciei identificarea produsului exact recomandat de medic, asigurând astfel continuitatea tratamentului şi evitând întrebările clasice din farmacie: De care aţi luat până acum? Nu aveţi cutia veche?
Prin cardul ICMed creste şansa de supravieţuire şi de tratament corect şi în timp util, în caz de urgenţă, întrucât se prevede dotarea unităţilor de primire urgenţe din principalele spitale din ţara cu acest sistem. ICMed oferă toate aceste facilităţi, fiind unicul sistem în ţară care permite crearea şi gestionarea unei fişe unice a pacientului şi monitorizarea traseului medical al pacientului la furnizorii de servicii medicale. Rezultatul este productivitatea in general mai mare şi oferirea calităţii serviciilor medicale printr-o comunicare compatibile a celor implicaţi in procesul de asigurare si a partenerilor, care participa în sistemul de sănătate: cabinete medicale de medicină de familie şi de specialitate, policlinici, spitale, laboratoare şi farmacii.
ICMed este unicul sistem în ţară care permite crearea şi gestionarea unei fişe unice a pacientului şi monitorizarea traseului medical al pacientului la furnizorii de servicii medicale. Având software destinate cabinetelor medicale de medicină de familie şi de specialitate, policlinicilor, spitalelor, laboratoarelor şi farmaci¬ilor, vine în întâmpinarea nevoilor din întreaga activitate a furnizorilor de servicii medicale şi în ceea ce priveşte preocupările birocratice precum completarea automată a documentelor medicale, raportarea la casele de asigurări şi urmărirea indicatorilor proprii epidemiologici, de activitate şi de buget. Utilizarea pe scară largă a unui sistem electronic, de generaţie nouă, precum ICMed, oferă beneficii atât în sistemul medical public, cât şi în cel privat, sprijinind medicul şi pacientul. ICMed reprezintă, în condiţiile economice actuale, o opţiune foarte atractivă pentru aceştia.
 

Comentarii

comentarii