Acasă Administraţie Primăria Lugoj riscă să piardă șansa finanțării europene pentru reabilitarea termică a...

Primăria Lugoj riscă să piardă șansa finanțării europene pentru reabilitarea termică a blocurilor

DISTRIBUIȚI

reabilitare bloc 1 1Municipalitatea lugojeană și-a anunțat, în urmă cu două luni, intenția de a accesa, împreună cu asociațiile de proprietari, fonduri de la Uniunea Europeană, prin Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Proritatea 3.1, Operaţiunea A – Clădiri rezidenţiale, pentru reabilitarea termică a blocurilor din municipiu. Conform ghidului de finanţare, accesarea fondurilor se face de către administraţiile locale în parteneriat cu asociaţiile de proprietari. După cum a anunțat primarul Francisc Boldea, pentru implementarea acestui proiect, care prevede izolarea termică a blocului, închiderea balcoanelor și montarea de ferestre tip termopan, repararea  acoperișului și înlocuirea instalațiilor electrice de pe casa scărilor, municipalitatea a prevăzut în bugetul local suma de 4,5 milioane de lei. Chiar dacă locatarii a peste 200 de blocuri din municipiu și-au manifestat disponibilitatea de a participa la acest program (locatarii trebuie să suporte o parte din costuri), autoritățile lugojene au rămas tot în „stand by” și riscă să nu se încadreze în termenul limită pentru depunerea dosarelor de finanțare. Un semnal în acest sens a fost tras și de consilierul independent Marius Martinescu, fostul primar al Lugojului. „Lucrurile sunt extrem de întârziate, fiindcă termenul final de depunere a dosarelor de finanțare este mijlocul lunii noiembrie. Cu toate că executivul are la dispoziție mai puțin de două luni, timp în care toate etapele de întocmire a dosarelor trebuie parcurse, în momentul de față Primăria nu are aprobat niciun proiect de hotărâre, așa cum obligă ghidul de finanțare. Una dintre aceste hotărâri trebuie să stabilească clar criteriile după care sunt selectate și prioritizate la finanțare aceste blocuri, însă până în acest moment nu există nicio inițiativă a primarului în acest sens. Un alt element important, care apare în ghidul de finanțare, se referă la acele categorii de proprietari care nu pot acoperi, prin veniturile lor, participarea la acest program. Aceștia urmează să fie subvenționați, însă și pentru acest lucru primarul Boldea trebuie să inițieze o hotărâre care trebuie aprobată de Consiliul Local. Fiecare proprietar trebuie să asigure finanțarea unei părți din cheltuieli, diferența urmând să fie stabilită în urma unui proiect de hotărâre aprobat de Consiliul Local. Ulterior, reprezentanții Direcției de Asistență Socială Comunitară vor face anchetele sociale care să certifice veniturile persoanelor ce pot fi subvenționate. Această etapă va necesita un anume timp și se va finaliza cu o altă hotărâre a Consiliului Local, prin care se va stabili cuantumul sumei cu care vor fi subvenționate aceste categorii de locatari. Alte două documente, care trebuie supuse aprobării Consiliului Local, se referă la modelul contractului pe care Primăria Lugoj trebuie să îl încheie cu asociațiile de proprietari și la strategia relevantă privind economisirea energiei la nivel de municipiu, document care nu a fost înaintat până acum Consiliului Local spre aprobare, dar care este o condiție obligatorie în criteriile de eligibilitate, atunci când Primăria depune dosarul de finanțare”, a menționat Marius Martinescu.

Comentarii

comentarii