Acasă Actualitate Primăria Timișoara cere două noi acte pentru eliberarea autorizației de construire

Primăria Timișoara cere două noi acte pentru eliberarea autorizației de construire

DISTRIBUIȚI

Începând din acest an, timișorenii care doresc să obțină autorizația de construire vor avea nevoie de două noi acte: „aviz principiu mediu urban” și „aviz gestiune deșeuri”. Cel din urmă va fi însoțit și de un plan de eliminare a deșeurilor. Cele două noi avize vor fi eliberate de Biroul Avize și Control Mediu. Fiecare va costa 100 de lei, iar în cazul unei urgențe vor putea fi eliberate și într-un termen mai scurt, de trei zile, însă prețul va fi dublu.

Reprezentanții primăriei explică și ce înseamnă cele două noi acte, dar dau detalii și în privința costurilor și a procedurii de obținere:

„Avizul principiu mediu urban se eliberează  pentru  lucrările de investiție ce urmează să afecteze zonele verzi amenajate/neamenajate, indiferent de regimul juridic, (arbori, arbuști, rabate cu flori anuale/perene, gazon, vegetație ierboasă perenă) , urmând ca sumele reprezentând contravaloarea materialului dendrologic afectat să fie achitate de beneficiar/constructor .

Avizul  gestiune deșeuri se eliberează  pentru  lucrările de investiție și este o condiție impusă în Certificatul de Urbanism. Acesta este valabil numai însoțit de Planul de gestionare a deșeurilor rezultate din realizarea investiției (dacă este cazul) sau desființare (demolare). Mai mult de atât, șantierele vor fi încadrate în categorii de risc, pe baza unor indicatori obiectivi.

Pentru eliberarea avizelor mai sus menționate, taxa este de 100 lei pentru fiecare dintre ele, iar pentru eliberarea acestora în regim de urgență, în termen de 3 zile lucrătoare, se va achita suplimentar o taxă de urgență în valoare de 100 lei pentru fiecare aviz în parte. Contul în care se poate face plata este același, atât pentru achitarea taxei în regim normal, cât și pentru achitarea taxei în regim de urgentă, și anume: RO90TREZ62121360206XXXXX.

Actele necesare  pentru obținerea avizelor  se depun la Primăria Municipiului Timişoara, camera 12 – Serviciul Informare și Consiliere Cetăţeni, ghişeele 1 şi 2, și documentele necesare și cererea se pot consulta pe www.primariatm.ro/formulare/ secțiunea mediu”.

Comentarii

comentarii