Acasă Actualitate Primăria Timișoara copiază CJT-ul: cere, la rândul ei, șantierul Centurii de Vest

Primăria Timișoara copiază CJT-ul: cere, la rândul ei, șantierul Centurii de Vest

DISTRIBUIȚI

Încă de la început de mandat, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că își dorește ca o bună parte a lucrărilor de infrastructură ale CNAIR să fie preluate de autoritățile locale. Pe 4 ianuarie, președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica anunța că, în acest caz, instituția pe care o conduce poate prelua Centura de Vest a Timișoarei. După o săptămână, marți, 12 ianuarie, și Primăria Timișoara cere trecerea șantierului în portofoliul său.

„Primăria Municipiului Timișoara a transmis Ministerului Transporturilor un memoriu prin care solicită preluarea execuției lucrărilor la Centura de Vest Timișoara, împreună cu finanțarea aferentă. Solicitarea vine în contextul declarațiilor Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu ca administrațiile locale să preia lucrări publice de interes local și regional, de la CNAIR. 95% din traseul Centurii de Vest este pe teritoriul administrativ al Timișoarei”, precizează reprezentanții primăriei.

Momentan, proiectul centurii se află acum la stadiul de studiu de fezabilitate, în decembrie fiind aleasă varianta finală de traseu: de la ieșirea spre Utvin până la ieșirea de pe Calea Aradului, la MAHLE Romania. Primăria ar fi o contribuție importantă atât la alegerea traseului, cât și corelarea acesteia cu alte proiecte de infrastructură, mai adaugă reprezentanții municipalității.

„Primăria a fost implicată în consultările legate de viitorul traseu încă de la început și propunerile venite din partea noastră au fost preluate aproape integral de către CNAIR și minister cu privire la alegerea variantei finale de traseu. În urma acestor discuții, Primăria Municipiului Timișoara a reușit să obțină corelarea proiectului Centurii de Vest cu cel al Noii Radiale de Vest Timișoara. Aceasta ar deveni a 7-a radială a orașului, pe lângă Lugojului, Buziașului, Șagului, Gheorghe Lazăr, Torontalului, Aradului și Sever Bocu. Printr-o bună corelare a proiectelor, vor fi evitate întârzieri, precum cele de la Drumul Boilor”, se arată în comunicatul de presă al Serviciului Comunicare.

„Avem capacitatea și disponibilitatea administrativă de a ne asuma ducerea la bun sfârșit într-o perioadă cât mai scurtă de timp și la cea mai bună calitate, a acestui proiect strategic pentru sistemul de mobilitate al Timișoarei și regiunii. Centura Timișoarei este povestea fără sfârșit, a ultimelor decenii și e timpul ca printr-un parteneriat onest și transparent cu Ministerul Transporturilor și CNAIR să ne implicăm în construirea tronsonului de Vest. Nu cred că există o instituție mai interesată de finalizarea acestei lucrări în bune condiții, decât Primăria Municipiului Timișoara”, transmite primarul Dominic Fritz, potrivit aceluiași comunicat.

În ceea ce privește celelalte componente ale centurii Timișoarei, partea de nord este realizată integral, iar cea de sud, în proporție de aproximativ 44%. În plus, în interiorul municipiului, mai sunt în execuție proiecte mari de infrastructură rutieră – Calea Bogdăneștilor, bd. Cetății -, în timp ce altele, precum Calea Stan Vidrighin, ar putea începe în 2022. „Gândirea sistemului de mobilitate într-un mod integrat și corelat cu toate proiectele care se implementează în Timișoara, este absolut necesară pentru dezvoltarea durabilă a orașului”, se încheie comunicatul primăriei.

Comentarii

comentarii