Pe data de 30 iunie, contractele pe care Primăria Timișoara le are cu firmele care se ocupă de întreținerea spațiilor verzi din oraș vor expira. Din diferite motive, licitația pentru semnarea unor noi acorduri nu a fost organizată din timp, așa că municipalitatea va fi nevoită să lanseze o achiziție publică de servicii, prin negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare.
În consecință, municipalitatea va lansa acțiunea de transmitere a unei invitații de participare la negociere însoțită de documentația de atribuire către unul sau mai mulți operatori economici. Sumele oferite vor fi cele existente în prezent, până la expirare, în contractele cadru cu cei patru operatori din prezent, care se ocupă de cele patru zone în care a fost împărțit orașul. Trei contracte sunt realizate de firme private, în timp ce unul, pentru zona centrală, este realizat de firma de spații verzi a primăriei
”Se aprobă asigurarea continuității prestării serviciilor de întreținere a spațiilor verzi, până la finalizarea procedurii de atribuire prin licitație deschisă, prin încheierea unui contract de achiziție publică de servicii, prin procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, în conformitate cu prevederile art.104 alin.1 lit.c) din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare”, se spune în proiectul de hotărâre care va fi supus aprobării consilierilor locali în cadrul unei ședințe organizate de urgență vineri, convocată cu doar câteva ore înainte de desfășurare.
Motivarea situației existente ar fi dată de finalizarea doar pe data de 15 aprilie a Registrului Local al Spațiilor Verzi, fără de care nu se putea organiza în timp util a unei licitații ”adevărate”, a unei proceduri clasice de atribuire. De asemenea, având în vedere situația, exista ”riscul iminent ca serviciile să fie întrerupte, cu consecințe asupra sănătății publice și a calității vieții în oraș”, se mai spune în documentația aferentă proiectului.