Acasă Eveniment Primarul Aradului a citit poveşti

Primarul Aradului a citit poveşti

469
DISTRIBUIȚI

Campania „Săptămâna familiei, săptămâna fără TV”, care se desfăşoară la nivel naţional, a avut la Arad un promotor special. Primarul Gheorghe Falcă a fost invitatul special al Bibliotecii Judeţene AD Xenopol din Arad. La Ludoteca bibliotecii, Gheorghe Falcă a citit poveşti pentru copiii din clasa a doua a şcolii generale nr. 5 din municipiu. Cu toate că este mult mai obişnuit cu discursul politic, primarul Aradului s-a achitat cu succes de acest rol, spre deliciul celor mici. Campania „Săptămâna familiei, săptămâna fără TV” are drept scop atenţionarea părinţilor şi profesorilor asupra efectelor nocive pe care le au asupra educaţiei şi dezvoltării echilibrate a celor mici orele prea lungi petrecute la televizor si calculator. Tot mai mulţi copii petrec mai multe ore în faţa televizorului şi a calculatorului decât în compania familiei, a prietenilor sau în cadrul unor activităţi recreative în aer liber. Campania propune celor mari ca în aceste zile televizorul şi calculatorul să fie închise şi înlocuite cu alte activităţi pe care copiii să le desfăşoare împreună cu familia şi şcoala:  vizite la muzee, la biblioteci, ieşiri în parcuri şi altele. Ideea campaniei a fost lansată de o asociaţie din Satu Mare, căreia i s-au alăturat biblioteci, muzee, grădini botanice şi zoologice din toată România, transformând acţiunea într-o campanie naţională. Instituţiile au oferit ieri acces gratuit copiilor şi au organizat activităţi speciale. Biblioteca Judeţeană AD Xenopol din Arad a organizat  pentru elevi din mai multe grupe de vârstă ore de lectură şi activităţi educativ recreative la sala multimedia.  Printre obiectivele campaniei, figurează conştientizarea părinţilor privind pericolul reprezentat de unele programe si de excesul de TV şi internet în educaţia şi formarea copiilor. De asemenea, se doreşte educarea părinţilor în ceea ce priveşte controlul parental, adică setarea browserelor pentru a se evita accesarea unor situri cu conţinut neadecvat, selectarea programelor TV potrivite şi excluderea canalelor cu conţinut neadecvat. Nu în ultimul rând, cei care s-au implicat în campanie doresc să se ajungă la regăsirea timpului petrecut in familie. Implicarea unor personalităţi ale vieţii publice, cum este primarul Aradului, Gheorghe Falcă, marchează impactul pe care acest gen de campanii pot să le aibă asupra celor cărora le sunt destinate, în acest caz, copiii şi tinerii, pe de o parte dar şi părinţii lor, pe de alta.
 

Comentarii

comentarii