Acasă Actualitate Primarul Nicolae Robu a aflat în sfârșit că autostrada Timișoara – Belgrad,...

Primarul Nicolae Robu a aflat în sfârșit că autostrada Timișoara – Belgrad, Centura de Sud și noul racord la A1 sunt subfinanțate

DISTRIBUIȚI

După discuții cu directorul de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, Horațiu Simion, Robu a prezentat sumele alocate pentru cele trei mari obiective de infrastructură rutieră care îl preocupă: Centura Sud, racordul la A1, pe ruta Arad – Sânandrei, și Autostrada Timișoara – Belgrad.

Astfel, pentru Centura Sud, au fost alocați 40,5 milioane de lei, pentru racordul la A1, alți 23,9 milioane de lei, iar pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Timișoara – Belgrad încă 1,9 milioane de lei. Banii provin atât din fonduri europene, cât și din cofinanțările la care este angajat statul român.

Dacă sumele alocate pentru centura ocolitoare și studiul de fezabilitate i s-au părut normale, nu același lucru a avut de spus Robu despre cei aproape 24 de milioane de lei de la noul racord la A1. Totuși, chiar primarul a găsit explicație pentru suma alocată sectorului de 9 kilometri: beneficiile aduse locuitorilor din Dumbrăvița. În opinia primarului, era absurd ca tot traficul spre autostradă să treacă prin localitatea din imediata vecinătate a Timișoarei.

La începutul acestui an, Asociația Pro Infrastructură avertiza că Centura Sud Timișoara și Autostrada Timișoara-Moravița nu au finanțări suficiente în 2020.

Primarul nu vrea să renunțe la alt plan de-al său: „Vom face patru benzi și pe drumul actual, care asigură legătura Timișoarei cu Dumbrăvița. Nu ar fi normal ca tot traficul să treacă prin localitate. Trebuie să ne gândim și la locuitorii acelei localități”.

O altă problemă reclamată, dar și soluționată, de Robu a fost neluarea în seamă, la realizarea studiului de fezabilitate al Centurii de Sud, a Drumului Boilor. Rezolvarea primarului: „Un sens giratoriu, nu, de fapt, mai bine spus o girație. Nu neapărat trebuie să funcționeze după regulile unui sens. Vor fi și semafoare”.

În legătură cu modul de funcționare al acestei girații, primarul a explicat: „Dimineața, când se vine la serviciu, vor fi foarte multe mașini care vor veni spre Timișoara. […] La plecarea de la serviciu, va fi invers. În rest, drumul nu va fi foarte încărcat. Tocmai de aceea, este de așteptat ca în restul timpului să se dea prioritate traficului pe centură”.

„Se va vedea soluția tehnică. Ăsta e cel mai mărunt lucru. Neexistând Drumul Boilor, nu s-a prevăzut în studiu acea intersecție. A durat mult până am apucat să ne și apucăm de acest proiect.[…] În primăvară o să și finalizăm.[…] Cu Transelectrica s-a rezolvat problema. Culiță Chiș e în temă”.

Comentarii

comentarii