Acasă Actualitate Primăria Timişoara caută asociaţi pentru a construi parcări supra şi subterane

Primăria Timişoara caută asociaţi pentru a construi parcări supra şi subterane

DISTRIBUIȚI
Primăria Timişoara mai face o încercare de a se asocia cu o societate privată pentru a construi parcări supraterane şi subterane, după ce negocierile cu americanii de la Walco Monceau Group Inc. au eşuat, iar alte firme nu s-au arătat interesate. Americanii, care iniţial s-au arătat interesaţi de a construi trei parcări de mari dimensiuni, pe care apoi să le administreze, au dat înapoi la negocierea directă de săptămâna trecută, când au spus reprezentanţilor din comisia de negociere directă că ar dori să preia sistemul TelPark în totalitate şi apoi să construiască cele trei parcări.

 Acum, municipalitatea mai încearcă o dată, făcând publice Contractul de asociere în participaţiune, Caietul de Sarcini privind selecţia partenerului şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea de parcări publice, dar şi Lista străzilor adiacente fiecărei parcări nou construite. “Ofertele pot fi depuse la sediul SC Administrarea Domeniului Public din Timişoara, Splaiul Nicolae Titulescu , nr. 10, până în data de 18 mai 2011, ora 9.00. 
 
Criterii de selecţie tehnico-economice
 
Conform HCL 6/2011, cele trei zone propuse pentru realizarea parcărilor sunt: Parcul Botanic; Punctele Cardinale şi Bulevardul I.C. Brătianu (de la Banca Naţională – Centrul Civic – până la Piaţa Victoriei). Terenurile au fost concesionate către ADP pe o perioadă de 49 de ani, având deci o situaţie clară din punct de vedere juridic. Conform caietului de sarcini, societăţile care vor să construiască parcările trebuie să îndeplinească o serie de cerinţe minime privind capacitatea economico-financiară şi tehnică. La capitolul financiar, printre altele, firmele interesate de asocierea cu municipalitatea trebuie să demonstreze că au profi pe ultimii 3 ani financiari. Societăţile trebuie să demonstreze „capacitatea financiară de a susţine executarea lucrării (ofertantul trebuie să demonstreze că are acces la, sau că are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de bănci sau alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cashflow-ul de execuţie a lucrării)”. În plus, firmele care doresc să depună oferte trebuie să depună o garanţie de 200.000 de euro. La deschiderea eventualelor oferte, va fi selectată cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic, contând propunerile concrete de asociere în proporţie de 35%, experienţa relevantă privind proiecte similare, în proporţie de 10%, iar capacitatea economico-financiară, în proporţie de 55%. 
 
Ultima soluţie, să construiască municipalitatea parcări
 
Consilierul local ţărănist Valentin Moldovan spune că dacă şi această tentativă a municipalităţii de a se asocia cu privaţi pentru construirea de parcări va eşua, situaţia va fi destul de gravă, iar soluţia care va rămâne va fi, probabil, alocarea din bugetul local a sumelor pentru construirea parcărilor. „Dacănu vor fi societăţi interesate de asociere, cred că soluţia va fi implicarea totală a Consiliului Local Timişoara. Deşi efortul financiar este destul de mare”, spune Moldovan, explicând că investiţia pentru o singură parcare începe de la 4-5 milioane de euro şi poate ajunge la 10 milioane de euro.
 

Comentarii

comentarii