Acasă Eveniment Primăriile din Timiş trebuie să înfiinţeze centre de asistenţă sanitară permanentă

Primăriile din Timiş trebuie să înfiinţeze centre de asistenţă sanitară permanentă

DISTRIBUIȚI

De la 1 iunie, primăriile din Timiş vor trebui să organizeze centre de asistenţă sanitară permanentă. Un medic de familie care efectuează gărzi în centrele de permanenţă va primi un tarif orar de 12, 8 lei pe oră, indiferent de gradul profesional, faţă de 10 lei pe oră, cum era până acum, tarif din care medicul era obligat să plătească şi utilităţile centrului. Conform proiectului de act normativ, intrat în vigoare de la începutul lunii iunie, autorităţile locale vor fi obligate să se implice în finaţarea centrelor de permanenţă. De asemenea, vor avea obligaţia să asigure personalul auxiliar, respectiv: îngrijitoare, paznic, registrator medical, după caz, dacă pun la dispoziţie spaţiul şi paza pentru cabinetele care participă la un centru de permanenţă, indiferent de forma de organizare a centrului de permanenţă.
Ca o noutate, în cazul centrelor de permanenţă care sunt organizate în cabinetele medicilor de familie, aceştia primesc în plus încă 6,4 lei pe oră. De asemenea, în premieră, a fost publicată lista cu serviciile cuprinzând urgenţele medico-chirurgicale (cod verde) pentru care se pot acorda consultaţii de urgenţă de către medicii de familie în cadrul centrelor de permanenţă sau la domiciliul pacienţilor. Conform actului normativ, pentru a nu încărca programul medicilor de familie care acceptă să facă gărzi în centrele de permanenţă s-a prevăzut înfiinţarea centrelor de către un grup de şapte medici, faţă de cinci medici cât era stipulat în prezent. Anul acesta, Ministerul Sănătăţii a alocat 21 milioane de lei pentru funcţionarea centrelor de permanenţă. În prezent, în România funcţionează 88 centre de permanenţă. În urma noilor prevederi vor mai fi înfiinţate încă 60 de astfel de unităţi.

 

Comentarii

comentarii