Acasă Actualitate Profesorii şi părinţii elevilor din Timiş luptă pentru şcolile speciale – nu...

Profesorii şi părinţii elevilor din Timiş luptă pentru şcolile speciale – nu vor desfiinţarea lor!

DISTRIBUIȚI

O lege care recent a trecut de Senat şi îşi face drum spre Camera Deputaţilor scoate şcolile speciale din sistem. Practic nu se mai spune nimic de existenţa lor, ori de utilitatea lor, ceea ce duce la dispariţia acestor unităţi de învăţământ.

Profesorii şi părinţii din Timiş nu se lasă şi trimit un memoriu la Ministerul Învăţământului şi în alte părţi, pentru a demonstra cât de utile sunt aceste şcoli şi greşeala care se face dacă se renunţă la ele. Vor trimite memoriul la ministrul Învăţământului, la Camera Deputaţilor, Senat şi la toţi factorii care pot decide soarta acestor şcoli.

„Vom trimite exemplare la camera deputaţilor, la senat, la ministrul Educaţiei”

„Există un memoriu semnat de toţi directorii, care încearcă să blocheze această propunere legislativă, întruct ea limitează accesul la educaţie al copiilor. Alături de noi sunt şi părinţii, prin asociaţiile de părinţi, dar sunt şi colegii din şcolile de masă. Această lege, dincolo de faptul că stabileşte intervenţia timpurie în jurul vârstei de 1-3 ani discriminează din start copiii. Împarte instituţiile care ar avea în grijă copilul în şcoli incluzive, cluburi de educaţie nonformală şi şcoli de abilităţi, care nici măcar nu ar fi şcoli, în formatul acesta ele sunt structurate ca un soi de centre, în care ar fi înscrişi copiii cu IQ de sub 25,, urmând ca toţi ceilalţi să meargă în şcoala de masă. Vom trimite exemplare la camera deputaţilor, la senat, la ministrul Educaţiei. Cerem să fie respinsă această propunere legislativă”, spune Nadia Baloteanu, directorul Centruluui Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu.

„Proiectul propus este un proiect cu multe scăpări şi omisiuni nepermise referitoare la drepturi şi libertăţi”

“Legea propusă nu corespunde standarddelor ştiinţifice, educaţionale, terapeutice şi de reabilitare a copiilor cu dizabilităţi”, spune Dănuţ Petnaise, directorul de la Liceul Teoretic Special IRIS din Timişoara. “Toţi copii vor termina o şcoală, nu sunt lăsaţi pe dinafară. Legea propusă de Coaliţia “O singură voce pentru dizabilitate” va lăsa neşcolarizaţi sau va inadecva masiv mai mult de jumătate din copiii cu deficienţe, ceea ce este inadmisibil, cu toate că se porneşte de la Convenţia ONU pentru drepturile persoanelor cu dizabilităţi şi cu toate că toţi copiii au dreptul constituţional la educaţie. Proiectul propus este un proiect cu multe scăpări şi omisiuni nepermise referitoare la drepturi şi libertăţi. În grupurile de lucru nu neapărat au fost implicaţi experţi din domeniile vizate, care ar fi atras atenţia asupra acestor puncte sensibile. Pentru că vizează mai multe ministere, crează un vid legislativ care nu neapărat se va rezolva în termeni previzibili. Toate acestea aduc prejudicii multor copii/familii precum şi coerenţei legislative dobândită treptat şi cu trudă pe calea democraţiei şi a drepturilor omului”, se arată în memorial semnat de directorii şcolilor speciale din Timişoara. “Prin desfiinţarea învăţământului special se va distruge un sistem eficient de intervenţie calificat-specializat pentru pregătireaa şi inserţia socio-profesională a persoanelor aflate în dificultate, cu costuri ulterioare ce nu pot fi cuantificate şi susţinute în condiţiile socio-economice actuale”, spune Ileana Lazsadi, directorul adjunct de la Liceul IRIS.

 

Comentarii

comentarii