Acasă Cultura Proiectul manifest “100 de ani de branding românesc” va fi lansat la...

Proiectul manifest “100 de ani de branding românesc” va fi lansat la Casa Artelor Timișoara

DISTRIBUIȚI

Ce branduri locale de bunuri de larg consum cumpărau românii în urmă cu 100 de ani? Ce am avut și ce am pierdut ca mărci naționale? Curioșii pot veni la Casa Artelor de pe str. Pacha nr. 8 Timișoara pentru a urma o incursiune ilustrată în istoria intimă și recent mai puțin obișnuită a societății noastre.

“Călătoria” se va face prin reclame sau „sufletul comerţului“, cum mai sunt denumite, care vorbesc despre mărcile naționale emblematice, de cele mai puțin cunoscute, dar și de cele care au dispărut în negura timpului sau fragmente pline de picanterii din mentalul colectiv al vremurilor.

“Lansăm proiectul-manifest Made in RO: 100 de ani de branding românesc și la Timișoara, următoarea noastră destinație după succesul din București, la Casa Artelor, Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, în data de 15 noiembrie, de la ora 19.00”, susțin organizatorii.
Expoziția de artă publicitară românească, curatoriată din colecția privată impresionantă a lui Florian Ciobanu – Reclame Vechi Românești, cu obiecte originale și autentice de memorabilia, ambalaje, afișe, periodice și decupaje de presă, propagandă, broșuri, machete, unele prezentate în premieră în țară. Timișorenii vor călători cu ea în trei orașe: București, Cluj-Napoca și… Timișoara.

Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidenţieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor. Proiect inițiat și organizat de: Asociația Escu, co-finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale. Curator și colecționar principal Florian Ciobanu, colecția privată Reclame Vechi Românești 1840 – 1995. Partener Casa Artelor –Direcția de Cultură Timiș. Expoziția va putea fi vizitată în perioada 15-19 noiembrie, în intervalul orar 13.00-20.00.

 

Comentarii

comentarii