Acasă Actualitate Psihiatrii timișoreni, sfaturi pentru adaptarea la pandemia de coronavirus

Psihiatrii timișoreni, sfaturi pentru adaptarea la pandemia de coronavirus

1252
DISTRIBUIȚI

Asociația de Psihiatrie Comunitară Șanse din Timișoara, printr-un comunicat, prezintă sfaturi utile pentru timișoreni în această perioadă, în care fiecare persoană face eforturi de adaptare la pandemia cu coronavirusul SARS-CoV-2. Reprezentanții asociației speră ca fiecare să poată alege cel puțin o propunere ce i se potrivește din lista transmisă.

„Suntem alături de cei care se simt însingurați sau copleșiți, îngrijorați sau anxiosi, triști sau depresivi în urma evenimentelor care se derulează în viețile noastre”, spun aceștia.

Psihiatrii timișoreni, astfel, consideră că această criză poate, totuși, veni cu beneficii, dacă este gestionată corespunzător. Aceștia consideră că ne poate ajuta să fim mai încrezători, mai puternici, mai flexibili sau mai creativi.Propunerile acestor prevăd următorul plan:

  1. Fiți creativi, alegeți diversitatea

Alocarea zilnică a unui interval de timp în care să faceți activități plăcute, pentru a vă asigura o bună igienă mintală. Puteți planifica un program zilnic care să aducă varietate (alegeți câte o activitate nouă în fiecare zi).

  • Fiți prieteni cu voi înșivă

Trăirile pot varia de la o zi la alta și chiar în cursul aceleiași zile.Temerile, gândurile care vă pot asalta, îngrijorările, coșmarurile și chiar unele nopți albe sunt firești și controlabile, pot fi înțelese și acceptate. Acestea nu ne definesc și sunt trecătoare. Să fim îngăduitori și răbdători cu noi înșine și cu cei care simt la fel ca noi. Teama face parte din noi, dar a noastră este și speranța.

  • Mențineți-vă în formă, fiecare este important

Puteți resimți presiunea din jur ca pe un îndemn la acțiune, la a fi mai energic, la a face mai mult, mai bine, mai rapid. Dar trebuie să vă alocați timp pentru propriile nevoi, iar asta să nu vă facă să vă simțiți vinovat!Fiecare dintre noi are un rol important în viețile celorlalți şi poate deveni util doar dacă se îngrijește și de sine și se preocupă să fie în cea mai bună formă.

  • Păstrați disciplina gândurilor

Gândurile pot deveni avalanșe distructive pentru sănătatea mintală sau pot fi transformate și canalizate într-o manieră constructivă. Păstrați-vă mintea limpede și limpeziți-i și pe ceilalți.

  • Rămâneţi în comunitate de la distanţă

     Izolarea la domiciliu nu trebuie să însemne însingurare sau abandon. Există suficiente alternative pentru a vă menține conectați cu cei dragi, online sau telefonic. Puteți inventa noi rutine și noi modalități de interacțiune. Vă puteți alătura oricând comunităților online create special pentru a menține sentimentul de apartenență la un grup:cursuri online, tutoriale live, tururi virtuale în muzee sau galerii de artă, spectacole de teatru și concerte sau emisiuni interactive accesibile online.

  • Învățaţi să fiţi atenţi cu cei din jur

Învățați să nu judecați reacții sau comportamente care par diferite sau exagerate. Există dintotdeauna printre noi persoane care au trecut și trec (poate mai mult acum)prin experiența anxietății, a depresiei, a diverselor forme de psihoză sau a altor traume. Fiți înţelegător, tolerant, suportiv cu cei care au deja o suferință psihică.

„Fiecare dintre noi are rolul și locul lui, iar acum, în această perioadă dificilă,echilibrul emoțional, empatia, o bună stare de sănătate mintală sunt mai valoroase ca oricând. Rămânem împreună păstrând distanţa!”, se încheie comunicatul Asociației de Psihiatrie Comunitară Șanse.

Comentarii

comentarii