Acasă Actualitate Relocarea a 500 de elevi din Europa a adâncit criza spațiilor de...

Relocarea a 500 de elevi din Europa a adâncit criza spațiilor de învățământ din Timișoara

DISTRIBUIȚI

Problema extrem de dificilă a lipsei spațiilor de învățământ din Timișoara continuă să există, la începutul anului școlar 2021 -2022, fără ca autoritățile locale să aducă soluții eficiente de ieșire din criză.

Din păcate, situația s-a agravat în acest an, fiindcă 500 de elevi s-au repatriat din țările din Europa. Cei mai mulți s-au reîntors din Germania -125 de copii, din Italia -80 de copii, din Spania -75 de elevi și din Anglia, 52 de elevi. Alți elevi au intrat în sistemul de învățământ din Timișoara venind din alte localități din România.

Mai mult, pandemia COVID19 a complicat problema, fiindcă acum se interzice concentrarea multor elevi în același spațiu.

Prof. Marin Popescu, inspectorul șef al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, a atras atenția, miercuri 8 septembrie, că infrastructura din sistemul de învățământ din județ este ocupată la maxim, la începutul anului școlar, de aceea unele unități, foarte puține, a trebuit să îi mute pe elevi să învețe și după amiază.

”Repet și am spus-o de nenumărate ori și acum și în urmă cu 10 ani că ne găsim în aceeași zonă a deficitului spațiilor de învățământ, de aceea am tras semnale de alarmă de nenumărate ori. Suntem parte a soluției și ne dorim ca toate unitățile de învățământ să aibă cursuri de  dimineață, dar nu în orice condiții. Cu această disperare de a avea cursurile dimineață nu aș vrea să trecem în altă extremă și să găsim orice spațiu neadecvat pentru a-i aduce pe copiii din ciclul primar dimineață, la cursuri. Trebuie să ne gândim la confortul școlarului, la condiții și la autorizarea acelor spații. Situația este corelată cu criza infrastructurii sportive școlare. Cele două sunt mână în mână. Nu ne rămâne decât să găsi soluții la prima și atunci vom avea și pentru a doua. Situația e cu atât mai dificilă, fiindcă nu putem să băgăm elevii în spații mici, avânt în vedere situația pandemică în care ne aflăm!”, a declarat prof. Popescu.

O soluție ar fi identificarea spațiilor din alte școli unde mai există, astfel încât elevii din învățământul primar să poată urma cursurile dimineața. Este o soluție temporară și cu sprijinul autorităților locale din Timișoara. Prioritate au elevii din primar pentru a urma cursurile dimineața.

Prof. Marin Popescu a avut o întâlnire cu viceprimarul, Ruben Lațcău, pentru a găsit soluții la lipsa spațiilor de învățământ în școlile din Timișoara.

”Soluțiile sunt cele pe care le cunoaștem: relocarea elevilor în alte spații, mutarea orelor după-amiaza, dar pentru un număr cât mai mic de elevi, și acele construcții modulare, care există în mai multe unități, dar aceste module sunt soluții de avarie până când se vor putea extinde spațiilor de învățământ sau se vor construi clădiri noi, dar acum infrastructura este ocupată la maxim”, a spus prof. Popescu. În Timișoara sunt șase școli cu elevi care urmează cursuri după amiază.

Comentarii

comentarii