Acasă Economic Reprezentanții service-urilor auto protestează în fața sediilor CSA și Astra Asigurări din...

Reprezentanții service-urilor auto protestează în fața sediilor CSA și Astra Asigurări din Timișoara

483
DISTRIBUIȚI

FOTO

UPDATE: Protestele de la Timişoara au forţat, în cele din urmă, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor să emită un răspuns oficial la cererile Asociației Societăților de Service Auto Independente

Peste 100 de membrii ai Asociației Societăților de Service Auto Independente au protestat marți în fața Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor – Reprezențanta Timișoara. Membrii organizației au ieșit în stradă din cauza lipsei de reacție autorităților față de a practicile abuzive ale asiguratorilor. Printre reprezentanții service-urilor auto s-au aflat și câtiva păgubiți, unii dintre ei fiind în proces de ani buni cu societățile de aigurări pentru recuperarea prejudiciilor. 

După pichetarea sediului CSA, protestatarii au continuat mitingul și în fața sediului societății Astra Asigurări – Sucursala Timiș. ”Prin aceată acțiune, ASSAI atrage din nou atenția Parlamentului României, cu precădere Comisiei pentru Buget, Finanțe și Bănci, asupra gravelor probleme din piața de asigurări din România, segment economic al carui așa-zis “arbitru” – Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) – se află într-o profundă stare de pasivitate și manifestă o totală lipsă de interes pentru supravegherea respectării depline a regulilor legislative de către firmele de asigurări din România,” a declarat Cristian Muntean, director ASSAI. Protestatarii au spus că în Romania achitarea despăgubirilor ajunge și la 75 de zile, timp în care firmele de asigurări țin banii în bancă și încasează dobânzi.Participanții la acțiunea de protest au cerut demisia președintelui CSA Angela Toncescu, spunând că aceasta are degeaba un salariu de 30.000 de euro pe lună și a Adrianei Artene, șeful reprezentanței Timișoara a CSA.
”Problemele din piața de asigurări din România s-au agravat, numărul reclamațiilor înregistrate la CSA crescând cu peste 30% doar în ultimul an, fără ca nici o societate de asigurări să fi fost sancționată și descurajată de catre CSA, instituția care se pretinde a fi aparătorul drepturilor asiguraților precum și autoritatea abilitata a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari,” se spune într-un comunicat al Asociație. ”Majoritatea răspunsurilor la reclamațile depuse către CSA ori nu mai sunt transmise deloc către reclamant, ori răspunsurile vin cu mare întârziere, ori sunt în afara subiectului reclamat, fără a exista o rezolvare reală prin implicarea CSA, de soluționare a abuzurilor făcute de către firmele de asigurări din România și de descurajare a acestora,” mai spun cei de la Asociația Societăților de Service Auto Independente.
 Spre exemplu, asigurătorul numărul 1 din România – compania Astra Asigurări – care, urmărind o politică de “creștere a profitului”, bazată însă pe refuzuri nejustificate de plată a despăgubirilor datorate conform polițelor de asigurare, forțeaza service-urile auto din România să “utilizeze” piese auto de calitate proastă, neagreate de catre producătorii auto, criteriul de selecție al pieselor fiind “prțtul cel mai scăzut” pentru repararea autovehiculelor asiguraților/păgubiților îndreptățiți. Utilizarea în reparația autovehiculelor a pieselor “de piață secundară”, respctiv fiind piese executate de către un alt fabricant decât cel al autovehiculului asigurat sau decât cel autorizat de fabricant, destinate să înlocuiască piesele originale, pot pune în pericol viața șoferilor, pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic. Conform ASSAI, Astra Asigurări se situează în topul aocietăților de asigurări rău-platnice, doar la o singură instanță judecătorească (Judecătoria Sectorului 3 din București), Astra Asigurări figurând cu un număr de 1.554 de dosare aflate pe rol, în perioada 2010 – 2011 (aproximativ 100 de dosarepe lună). 
“Practicile imorale și în afara legii puse în aplicare de către societățile de asigurări, sub “protecția asigurată” de către CSA, trebuie să ia sfârșit. Campania de mitinguri organizate de către ASSAI doar debutează în Timișoara. Am ales Timişoara, pentru că este un simbol naţional. De asemenea, Asociația noastră are la Timișoara 18 membri. Este al doilea miting de acest gen. Primul a fost la Bucureşti, anul trecut.” ” – a declarat Cristian Muntean, director ASSAI.
În ciuda celor peste 100 de protestatari din fața sediului, din spatele ușilor închise, Adriana Artenie, șeful reprezenție CSA Timișoara, s-a mărginit să spună că poziția oficială a CSA va fi făcută publică de departamentul de relații publice de la București. 

{vsig}galerie/protest csa{/vsig}

Precizările Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor

Protestele de la Timişoara au forţat, în cele din urmă, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor să emită un răspuns oficial la cererile Asociației Societăților de Service Auto Independente.

„Despăgubirile plătite păgubiților RCA au crescut cu 4% în anul 2010, până la o valoare de 1,6 miliarde lei, chiar dacă numărul daunelor care au fost raportate și avizate la societățile de asigurare a scăzut cu 5%, până la 353.259 de dosare. În același an, asigurătorii au efectuat plăți de despăgubiri pentru 328.527 de dosare de daună, ceea ce a făcut ca dauna medie plătită pe dosar să fie cu 8% mai mare decât în 2009, respectiv de 4.844 lei/dosar de daună. Pe de altă parte, la sfârșitul anului 2010, societățile de asigurare au scăzut tarifele pentru asigurările RCA cu mai mult de 20%, pentru a veni în sprijinul asiguraților RCA în contextul economic actual mai dificil,” se precizează în Comunicatul CSA. „Reclamațiile înregistrate la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor privind modul de instrumentare a dosarelor de daună RCA reprezintă numai 1,5% din totalul de 353.259 de dosare de daună avizate la societățile de asigurare. Mai mult de jumătate dintre reclamațiile primite sunt soluționate în favoarea petenților, restul fiind neîntemeiate (pretențiile de despăgubire sunt în afara cadrului legal, societățile de asigurare dețin expertize tehnice realizate de către experți tehnici independenți autorizați de către Ministerul Justiției, etc),” spun cei de la CSA. Concluzia la care au ajuns cei de la CSA după ce au ascultat cererile protestatarilor este aceea că: „tentativele de defăimare a pieței de asigurări nu au nici un suport real în cifre, iar rolul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor este acela de a proteja interesele asiguraților și păgubiților RCA și nu acela de a rezolva problemele comerciale ale service-urilor auto”.

Comentarii

comentarii