Acasă Administraţie Restricții de circulație pe podul Mihai Viteazu din Timișoara, din cauza degradării...

Restricții de circulație pe podul Mihai Viteazu din Timișoara, din cauza degradării accentuate

DISTRIBUIȚI

Începând de astăzi, 19 mai, Primăria Municipiului Timișoara a instituit mai multe restricții pe podul Mihai Viteazu, ca urmare a degradării accentuate.

Astfel, pe podul care face legătura între zona Modern și zona Prințul Turcesc nu vor mai fi permise autovehicule care au greutatea sarcinii pe osie mai mare de 13 tone, viteza de deplasare va fi limitată la 30 km/h, iar, la un moment dat, doar un singur autovehicul greu va putea să tranziteze podul.

„Aceste restricții au fost luate în baza expertizei tehnice din care rezultă că Podul Mihai Viteazu se degradează pe zi ce trece, astfel încât aceste degradări să nu se accentueze și, astfel, să fim nevoiți să interzicem total circulația pe acest pod, fapt care ar constitui o catastrofă pentru traficul din Municipiul Timișoara”, transmite Culiță Chiș, șeful Direcției generale drumuri, poduri, parcaje și rețele de utilități din Primăria Timișoara.

Scuza pentru aceste inconveniente este că, deși podul este parte a unei lucrări de reabilitate încă din 2015, Primăria încă nu a primit avizul de la Direcția Județeană pentru Cultură Timiș. Chiar în data de aprilie 2020, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş a respins acest proiect.

„După trei ani de discuții, Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş a propus reabilitarea podului cu sistem de 4 benzi și trotuar de 1 metru, lucru ce nu poate fi acceptat de Direcţia Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi, deoarece în tema de proiectare se specifica clar că extinderea podului se face la 4 benzi, trotuare, piste de biciclete (nu așa cum se susține de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, că s-a solicitat extinderea la 6 benzi de circulaţie).

Mai mult decât atât, s-a solicitat un studiu pluridisciplinar, studiu care potrivit proiectantului general, reprezintă o documentaţie vastă care urmărește respectarea principiilor adoptate de Carta de la Copenhaga 2002: principiul echilibrului teritorial, integrarea potenţialului local în strategiile pentru  dezvoltare urbană; adoptarea perspectivelor durabile pe termen lung; coordonarea strategiilor de dezvoltare urbană şi sprijinirea parteneriatelor între sectorul public şi privat”, mai transmite Culiță Chiș.

Șeful D.G.D.P.P.R.U. consideră că această atitudine din partea DJC Timiș este cauza refuzului, și în alte cazuri, a proiectanților de a lucra la proiectele municipalității din zona de monumente. Drept exemplu, Chiș dă obiectivul „Realizare stradă de legătură dintre Popa Şapca și Calea Aradului”, a cărui procedură de achiziție a fost repetată de 5 ori, fără a avea vreo ofertă.

„Din aceste considerente, precizăm că am formulat şi depus plângere prealabilă la Ministerul Culturii şi la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, în data de 18.05.2020, urmând a ne adresa instanțelor de judecată, și, mai mult decât atât, astăzi, vom demara procedura de sesizare a organelor de cercetare penală pentru abuz în serviciu și pentru punerea în pericol a cetăţenilor care circulă prin Municipiul Timișoara, direcţia noastră neputând lua masurile de reabilitare și consolidare a podului”, încheie Culiță Chiș.

Sursă foto: Google Maps

Comentarii

comentarii