Acasă Economic Restructurare majoră la Continental, cu implicații semnificative în România

Restructurare majoră la Continental, cu implicații semnificative în România

DISTRIBUIȚI

Continental, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, continuă să își restructureze operațiunile globale, iar în România, acest proces are implicații semnificative. După separarea diviziei Powertrain, care a devenit Vitesco Technologies și a fost preluată în 2024 de Schaeffler, acum este rândul diviziei Automotive să devină o entitate independentă.

În prezent, Continental intenționează să separe complet divizia Automotive, inclusiv activitățile de producție de anvelope și ContiTech, care urmează să fie vândute. Această decizie a fost anunțată de conducerea companiei și urmează să fie finalizată la sfârșitul anului 2025.

Noua companie rezultată din divizia Automotive va fi listată la bursa de la Frankfurt și va funcționa sub noua denumire Aumovio. Philipp von Hirschheydt, membru al Consiliului Executiv al Continental și CEO al Automotive, va conduce această entitate. Scopul acestei separări este de a permite companiei să se concentreze pe dezvoltarea de tehnologii avansate pentru vehiculele electrice și autonome.

„Am aliniat constant sectorul automotive la tehnologiile viitorului şi ne adaptăm rapid, inovativ şi dintr-o poziţie competitivă puternică la evoluţiile pieţei. Acest lucru înseamnă că suntem consecvenţi în drumul nostru de a deveni un Automotive Powerhouse agil. Viitorul nostru brand reflectă această ambiţie”, a explicat Philipp von Hirschheydt, membru în consiliul executiv al Continental şi CEO Automotive.

În România, Continental deține unități de producție și centre de inginerie în orașe precum Timișoara, Sibiu, Carei, Iași și Brașov. Aceste locații sunt implicate în producția de componente electronice, anvelope, curele de transmisie și furtunuri, toate utilizate în fabricarea celor mai noi generații de vehicule.

În paralel, Continental își va vinde divizia ContiTech Original Equipment Solutions (OESL), care furnizează produse din cauciuc pentru producătorii auto. Procesul de vânzare, început în primul trimestru al anului 2025, va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Această serie de restructurări reflectă adaptarea Continental la schimbările rapide din industria auto globală, inclusiv tranziția către mobilitatea electrică și autonomă. Prin separarea diviziilor și concentrarea pe domenii specifice, compania speră să își consolideze poziția pe piață și să răspundă mai eficient cerințelor pieței.

„Ca şi companie independentă, câştigăm semnificativ mai multă capacitate creativă şi viteză. Aumovio va fi caracterizată de o triadă de produse tehnologice de vârf, o strategie consecventă de generare de valoare şi o reţea globală sinergetică, combinate cu prezenţa locală puternică pentru clienţi. Scopul nostru este de a ne extinde în continuare poziţia în viitoarele domenii ale mobilităţii şi în pieţele aflate în creştere. Această strategie devine evidentă în special în China. Ne bazăm aici, printre altele, pe prezenţa noastră puternică locală, producând şi dezvoltând local pentru piaţa chineză”, potrivit lui von Hirschheydt.

La doar o lună de la angajare, Karin Dohm, directorul financiar al Continental Automotive, a anunțat că nu va rămâne în viitoarea companie Aumovio

Philipp von Hirschheydt, în prezent CEO al diviziei Automotive a Continental, a fost nevoit să preia și atribuțiile de CFO, din cauza unui anunț neașteptat făcut de directorul financiar, Karin Dohm. Continental Automotive Holding SE, compania care s-a desprins din Continental și care urmează să-și schimbe numele în Aumovio SE, se confruntă cu un prim impas încă de la crearea sa, după ce CFO-ul Karin Dohm a înștiințat Consiliul de Supraveghere că nu va continua în funcția deținută, odată cu separarea de Continental AG.

„Karin Dohm a decis să nu prea rolul planificat, de director financiar al Aumovio SE, din motive personale”, a anunțat Continental, care a precizat că CEO-ul Philipp von Hirschheydt a fost nevoit să preia „cu mare regret” rolul interimar.

În același timp, compania a precizat că a început imediat procesul de găsire a unui înlocuitor pentru poziția de CFO. Continental susține că nu va exista niciun impact asupra divizării, care este planificată pentru luna septembrie. Decizia comunicată de Karim Dohm, care a venit în Continental în luna aprilie, special pentru acest rol, „se bazează pe motive personale, pe care Consiliul de Supraveghere le-a recunoscut cu mare respect și sprijin”.

Dohm a fost CFO al Hornbach timp de patru ani, înainte de a fi recrutată special pentru separarea diviziei Continental Automotive. „Regretăm profund decizia ei, dar, în același timp, avem cea mai mare înțelegere și respect pentru alegerea ei”, a transmis Stefan E. Buchner, președinte desemnat al Consiliului de Supraveghere al Aumovio SE.

Aumovio, noul nume pe care îl va purta compania care preia activitățile Automotive ale grupului Continental, inclusiv în România, are programată Market Day pe 24 iunie și listarea pe bursă în septembrie, date care nu se schimbă. „În domeniul Finanțelor și Controlului, directori cu experiență vastă vor prelua sarcini suplimentare în perioada de tranziție, pentru a continua fără probleme pregătirile pentru divizare, Ziua Pieței de Capital și listare”, transmite Continental.

În urmă cu o lună, Karin Dohm, care și-a preluat mandatul de CFO în luna aprilie, scria despre „un început excelent într-o companie grozavă! Astăzi este prima mea zi ca Director Financiar al viitoarei companii Continental Automotive din Frankfurt” și anunța „cu încântare” că Adunarea Generală Anuală a Continental a aprobat cu un număr mare de voturi separarea diviziei Automotive.

Continental are, la nivel global, 92.000 de angajați și a generat vânzări de aproximativ 19,4 miliarde de euro în anul financiar 2024.

Comentarii

comentarii