Acasă Economic Românii care au planificat călătorii, prin agenții de turism, în zonele afectate...

Românii care au planificat călătorii, prin agenții de turism, în zonele afectate de coronavirus, pot anula contractele și cere banii înapoi

465
DISTRIBUIȚI

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Eduardt Cozminschi, s-a întâlnit, pe 25 februarie, cu Emil-Razvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, și cu Nicolae Demetriade, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, pentru a discuta consecințele epidemiei de coronavirus pentru turiști și mediul de afaceri din turism.

În cadrul întâlnirii, s-a stabilit cum vor fi tratate eventualele sesizări și reclamații făcute de persoanele care au planificat deja viitoare călătorii. Astfel, s-a decis ca doar cei care trebuiau să ajungă în provincia Wuhan, Beijing, Shanghai, Shenzhen sau în Nordul Italiei să poarte discuții cu operatorii economici din turism pentru a găsi cele mai bune și mai sigure soluții, fiind posibilă chiar încheierea contractului sau înapoierea sumelor deja plătite.

Aceste cazuri intră sub incidența articolul 13, aliniatul 3 din Ordonanța nr. 2/2018 privind comercializarea pachetelor de servicii de călătorie: „Prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație”.

Conform art. 3, alin. (3) din aceeași ordonanță, prin „circumstanțe inevitabile” se înțelege „o situație care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situație și ale cărei consecințe nu ar fi putut fi prevăzute și evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”. De aceea, cei care ar fi urmat să călătorească în zonele amintite, pot cere anularea contractului, fără a plăti penalități, sau cere restituirea integrală a sumei deja plătite, fără a primi, însă, despăgubiri suplimentare.

Pentru ceilalți turiști, transmite ANPC, „se recomandă să trateze cu calm această situație, să respecte măsurile de prevenire recomandate de autoritățile sanitare și să-și continue planurile de călătorie în zonele în care companiile aeriene operează normal”.

„De asemenea, cetățenii români aflați în zonele afectate din Italia pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Roma: +390683523358; +390683523356; +390683523369, +390683523371, +390683523374, +390683523352; +390683523344, Consulatului General al României la Milano: +39 0240098207, +39 0240074018 și Consulatului General al României la Trieste: +39 040 411 652, +39 040 452 8136, +39 040 416 350, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. Românii care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență, au la dispoziție și numărul de telefon de permanență al Ambasadei României la Roma: +393451473935, respectiv al oficiilor consulare la Milano: +39 366108 1444 și Trieste: +39 340 8821688”, se mai arată în comunicatul Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului.

Comentarii

comentarii