Acasă Actualitate Românii preferă Marea Neagră

Românii preferă Marea Neagră

DISTRIBUIȚI

marea neagraÎn perioada februarie – martie compania Eximtur a realizat o cercetare de piaţă pentru a estima tendinţele de călătorie cu scop de vacanţă ale românilor în anul 2009. „Am considerat că într-un an de criză, pentru a construi un buget de venituri şi cheltuieli realist, piaţa vacanţelor din România trebuie analizata numai pornind de la o cercetare realizată de profesionişti. Dacă până acum nu am făcut acest lucru, datorita unei tendinţe clare de creştere a pieţei vacanţelor în România, începând cu acest an o asemenea abordare a devenit absolut necesară” declara Lucia Morariu, director general Eximtur.
Cercetarea a avut o componentă calitativă şi una cantitativă şi s-a realizat pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia din oraşele în care Eximtur deţine agenţii proprii, respectiv: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Sibiu, Oradea, Arad, Baia Mare şi Suceava.
Principalele concluzii ale studiului:
– românii care călătoresc în 2009 au tendinţa de a se orienta către „rezervări din timp, cu reducere” şi către promoţii şi oferte speciale;
– există o orientare din ce în ce mai accentuată către alegerea ofertei de vacanţă / agenţiei de turism cu ajutorul internet-ului;
– clienţii au aşteptări ridicate faţă de vacanţă şi faţă de agenţia care le oferă vacanţă;
– din total populaţie studiată, 58,7% a fost plecată în vacanţă în 2008 şi 48,17% va pleca în vacanţă în 2009;
– numărul celor care au plecat în vacanţă printr-o agenţie de turism poate înregistra în 2009 o uşoară creştere, respectiv 14,37% din populaţia studiată faţă de 13,44% în 2008;
– în anul 2008, 20% dintre cei care au plecat în vacanţă au ales România ca destinaţie, iar în 2009 tot 20% sunt deja hotărâţi să îşi petreacă vacanţa tot în România. Pentru aceştia, Litoralul romanesc al Mării Negre este principala destinaţie, urmat de Valea Prahovei / Braşov, Delta Dunării, zona Sibiului.
– există un mare număr de indecişi cu privire la vacanţă la data realizării cercetării, ceea ce indică o posibilitate ca numărul de turişti pentru Litoral să crească în 2009.
Destinaţiile externe cele mai solicitate în 2009 vor fi: Grecia (8,53%), Turcia (7,8%), urmate de Austria (3,86%), Italia (3,72%), Spania (3,23%), Bulgaria (2,91%), Tunisia (1,85%), Egipt (1,82%), Franţa (1,82%), Croaţia şi Ungaria  (cate 1,42%). Hotelul de 3* este cazarea preferată pentru 1 din 4 respondenţi, urmat de vile, case de vacanţă şi apartamente.
În ceea ce priveşte transportul, creste uşor interesul pentru transportul cu avionul în detrimentul celui cu autoturismul personal (+3,5% faţă de 2008).
Turiştii aleg să călătorească prin agenţii de turism datorită comodităţii, ofertelor promoţionale, serviciilor complete incluse în pachet, siguranţei oferite de colaborarea cu  agenţia. Principalele aşteptări ale clienţilor de la agenţiile de turism sunt: posibilitatea de a avea control asupra ofertei (prin contract), transparenţa ofertei (să ştie ce plătesc), corectitudinea (să primească serviciul pentru care au plătit), flexibilitatea (agenţia să răspundă nevoilor speciale ale clienţilor) si profesionalismul (agenţia să le ofere informaţii corecte şi complete despre vacanţă). Principalele criterii folosite în alegerea agenţiei de turism sunt, în ordinea importanţei: recomandările prietenilor, preţurile, acoperirea teritorială a agenţiei (numărul de agenţii proprii), calitatea serviciilor în agenţie, reputaţia agenţiei, publicitatea şi strategia de comunicare a agenţiei.

Comentarii

comentarii