Acasă Actualitate Să salvăm Semeringul Bănăţean! Sunt necesare 5.000 de semnături online

Să salvăm Semeringul Bănăţean! Sunt necesare 5.000 de semnături online

369
DISTRIBUIȚI

Banatul Montan poate concura, la frumuseţe naturală, cele mai renumite zone alpine europene, un loc fermecător putând fi descoperit pe traseul feroviar Oraviţa-Anina, unde a fost construită de austrieci (1855-1863) prima cale ferată montană de pe teritoriul actualei Românii, deschizătoare de drum fiind locomotiva Steyerdorf, adusă cu vaporul, pe Dunăre, de la Viena (1861).

Cei 34 km de drum de fier care nu au fost niciodată electrificaţi, taie muntele traversând 10 viaducte, 14 tuneluri, vagoanele Semeringului bănăţean  sunt de-o vârstă cu Centenarul, martore fiind chiar  băncile din lemn.

Frumuseţea traseului Semeringului cărăşean a fost descoperită şi extrem de apreciată inclusiv de străinii pasionaţi de drumeţii în astfel de locuri, dar totul s-ar putea nărui, odată cu sistarea cursei zilnice Oraviţa-Anina, de la 15 decembrie 2019.

Linia a fost inclusă în Lista Monumentelor Istorice (2015), fiind un adevărat simbol naţional.

Societatea civică a lansat o petiţie online pentru salvarea cursei zilnice pe calea ferată dintre Oraviţa şi Anina, care trebuie semnată de pragul de 5.000 de voturi online, pentru a ajunge pe masa Ministerului Transporturilor cât mai curând.

Petiţia arată că “Solicităm Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor păstrarea şi pe mai departe a unei curse zilnice regulate de călători pe calea ferată Oraviţa – Anina pentru ca turiştii să se poată bucura de frumuseţea peisajelor din Munţii Banatului!”.

O voce europarlamentară care s-a arătat interesată de acest subiect este cea a Mariei Grapini care spune: “Refuz să cred că ne jucăm cu simboluri naţionale, căci, aici, vorbim despre aşa ceva! Decizia CFR Călători, de a suspenda circulaţia trenului pe linia Oraviţa-Anina, în timpul săptămânii – garnitura urmând să circule doar în weekend – a stârnit revolta mai multor locuitori ai zonei, în condiţiile în care nu vorbim despre un traseu şi o infrastructură oarecare, ci despre cea mai veche cale ferată montană din România. (…). Trag un semnal de alarmă ferm, pentru că vorbim despre o rută cu frumuseţi unice, râvnită de toţi turiştii străini care vizitează zona, vorbim despre un paradis geografic! Acest paradis trebuie păstrat, conservat, dezvoltat, nu restrâns, restricţionat! Refuz să cred că ne jucăm cu simboluri naţionale, căci aici vorbim despre aşa ceva! Declarativ, unii militează pentru dezvoltarea turismului românesc … Astfel? Deţinem o bijuterie a infrastructurii şi a naturii şi decidem s-o ascundem privirilor celor care ne vizitează? E absurd! Voi lua atitudine oficială şi voi solicita o revizuire imediată a deciziei CFR Călători!”, afirmă Maria Grapini.

Comentarii

comentarii