Acasă Administraţie Salubrizarea stradală și gestionarea câinilor vagabonzi din Lugoj, scoase la licitație

Salubrizarea stradală și gestionarea câinilor vagabonzi din Lugoj, scoase la licitație

DISTRIBUIȚI

Consiliul Local Lugoj a hotărât să scoată la licitație salubrizarea stradală și gestionarea câinilor vagabonzi din municipiu. În acest sens, consilierii lugojeni au aprobat regulamentele, studiile de oportunitate și caietele de sarcini ale celor două servicii publice. Decizia a fost luată cu 11 voturi „pentru”, cele ale consilierilor PSD și ALDE, un vot împotrivă (consilierul independent Marius Martinescu, care a propus ca cele două servicii să fie atribuite direct societății Salprest) și șase abțineri (consilierii PNL, PMP și USR). În aceeași ședință s-a supus la vot și proiectul de hotărâre privind stabilirea modalității de gestiune (și aici inițiatorul – primarul Francisc Boldea – a propus atribuirea prin licitație), aprobarea studiului de oportunitate, caietul de sarcini și contractul de delegare a gestiunii Serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în municipiul Lugoj. Proiectul nu a trecut la vot, după ce doi consilieri PSD (Ioan Barboni și Constantin Savu) au părăsit ședința, neavând dreptul să participe la dezbaterea acestui proiect, fiind angajașți ai societății Meridian 22. Consilierii liberali, care s-au abținut la toate proiectele, și-au motivat votul prin „modul total neprofesionist în care s-au elaborat documentele supuse aprobării, prin metoda copy-paste de pe documente similare găsite pe site-uri de internet ale altor primării ori prin supunerea spre aprobare a unor texte legale (regulamente cadru, contracte cadru, caiete de sarcini cadru)”. „Faptul că momentul scoaterii la licitație a acestor servicii a fost amânat până la limita maximă de timp (la care expiră contractele operatorilor actuali, Meridian 22 SA și Salprest SA), nu face decât să confirme încă o dată modul haotic în care primarul înțelege să administreze Lugojul. Cu toată bunăvoința și buna credința  angajaților din cadrul aparatului propriu al Primariei, misiunea de a ”elabora” aceste documentații cu impact deosebit în viața comunității noastre, în doar câteva zile, a fost una practic imposibilă și fără să ne asigure că rezultatul, pe care îl avem pe masă, este unul benefic. În ciuda avertismentelor venite încă de anul trecut cu privire la imposibilitatea de a prelungi actualele contracte de operare, primarul a ignorat realitatea, ajungând să reacționeze în ultima clipă, în mod total neprofesionist și contrar intereselor generale. Mai mult, având în vedere lipsa unei analize de specialitate cu privire la oportunitatea scoaterii la licitație a acestor servicii, fiind practic puși cu spatele la zid, considerăm că procedurile de achiziție publică vor eșua, urmând ca acestea să fie anulate. În cel mai bun caz, serviciile vor rămâne în continuare în sarcina actualilor operatori până când vom fi în stare să organizîm proceduri de atribuire legale și orientate exclusiv spre interesul general. Niciunul dintre documentele supuse aprobării astăzi nu este asumat prin semnătură de niciun membru al executivului, pentru a cunoaște cine le-a elaborat, respectiv cine și în baza a ce a gândit ”strategia” atribuirii acestor servicii, fapt pentru care nu înțelegem de ce ar trebui să și le asume Consiliul Local. Documentațiile supuse aprobării sunt incomplete, din acestea lipsind elementele esențiale ale atribuirii contractelor specifice, în principal lipsind documentația de atribuire, solicitată în mod expres de legislația în vigoare”, a spus consilierul liberal Bogdan Blidariu. Primarul Francisc Boldea a declarat că prin neaprobarea acestui proiect „se încearcă condamnarea la moarte a societății Meridian 22” și a anunțat că proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii Serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în Lugoj va fi supus din nou la vot într-o ședință extraordinară a Consiliului Local, care va avea loc, săptămâna viitoare, în 15 martie.

 

Comentarii

comentarii