Acasă Economic Schimbare majoră la cele două magazine Praktiker din Timișoara

Schimbare majoră la cele două magazine Praktiker din Timișoara

4946
DISTRIBUIȚI

Kingfisher, compania mamă a Brico Depôt România, a cumpărat Praktiker România

Grupul britanic Kingfisher, unul dintre liderii pieței de bricolaj și amenajări interioare din Europa și compania mamă a Brico Depôt România, a cumpărat 100% din acțiunile Praktiker România. Praktiker este liderul local în clasamentul celor mai mari companii din comerțul cu mobilă, după cifra de afaceri. Acțiunile au fost achiziționate de la familia Susli. Omer Susli În 2014, grupul german Praktiker a vândut operațiunile din România omului de afaceri turc Omer Susli, activ în domeniul construcțiilor. El a fost președinte al Asociației Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD).

Praktiker România, care se ocupă și de comercializarea mobilei, a înregistrat anul trecut afaceri de 627 milioane lei (139,5 milioane euro), în creștere cu 3,3% față de anul anterior. Praktiker România a înregistrat însă pierderi de 2,5 milioane euro, la fel ca și în 2015, după ce în 2014 a raportat un profit de peste 20,4 milioane euro. Praktiker a anunțat în martie că, până la finalul acestui an, intenționează să ajungă la 20 de magazine modernizate și redeschise, din cele 27 existente la nivel național.

În prezent, Praktiker are 1.700 de angajați în cele 23 de orașe unde există unități de vânzare și o ofertă de 400 de locuri de muncă disponibile. În aprilie 2013, grupul britanic Kingfisher a cumpărat cele 15 magazine operate de Bricostore România, de la Grup Bresson, pentru 63 de milioane de lire sterline (75 de milioane de euro). Cele 15 unități Brico Dépôt, cu aproximativ 900 de angajați, sunt situate în București (Băneasa, Pantelimon, Orhideea, Militari), Pitești, Arad, Oradea, Brașov, Ploiești, Brăila, Călărași, Constanța, Drobeta și Focșani. Pe piața locală, Brico Dépôt se luptă cu retaileri precum Dedeman, Praktiker, Hornbach, Leroy Merlin sau Mr Bricolage.

Kingfisher este cel mai mare grup de retail de home improvement din Europa și al treilea ca mărime la nivel mondial, cu 1.200 de magazine în 10 țări din Europa. Principalele sale branduri de retail sunt B&Q, Castorama, Brico Depot și Screwfix. Kingfisher operează de asemenea brandul Koctas, o colaborare de 50% în Turcia cu Grupul Koc. Compania are 77. 000 de angajați și aproape 6 milioane de clienți săptămânal. “România are o piață de bricolaj și amenajări interioare atractivă, în creștere, și am avut mereu intenția ca pe termen mediu să ne creștem cota de piață. Sub rezerva aprobării Consiliului Concurenței, achiziția strategică a Praktiker România, împreună cu structura magazinelor Brico Depôt, ne oferă o prezență puternică în toată țara”, afirmă Adela Smeu, CEO-ul Brico Depôt România. “Suntem mulțumiți de faptul că am reușit să creștem afacerea până la acest nivel, Praktiker fiind unul dintre principalii jucători de pe piața de bricolaj din România, atingând o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane de euro în 2016, cu o rețea de 27 magazine în 23 de orașe din țară. Mai mult, suntem mândri că România este o destinație interesantă de investiții pentru un lider al pieței europene de bricolaj și amenajări interioare”, afirmă și omul de afaceri Omer Susli, citat de profit.ro.

 

Comentarii

comentarii