Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură din România vizează reabilitarea liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, din care 36 de kilometri sunt în județul Timiș. Proiectul, finanțat prin PNRR ,include şi realizarea a mai multe pasaje rutiere, în Timișoara și Lugoj.
Lucrările de modernizare a căii ferate pe lotul Lugoj-Timișoara (parte din proiectul Caransebeș-Arad) sunt în plină desfășurare.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a oprit, sâmbătă, 18 mai, la trecerea de cale ferată din Lugoj, unde se va construi unul din pasaje.
”Primul lucru bun este că lucrările pe lotul Lugoj-Timișoara au început. Sper ca în scurt timp să se înceapă lucrările pe Timișoara. De aici s-a început, e o companie mare, spaniolă. Pe toate aceste patru loturi trebuie să fim foarte atenți la monitorizare, să se țină de ritmul de execuție, astfel încât să nu ieșim și să depășim sfârșitul anului 2026, când se termină finanțarea prin PNRR. Aici, odată cu modernizarea se construiește și un pasaj suprateran. În interiorul acestui proiect se află și modernizarea gării din Lugoj. Dincolo de lucrările de infrastructură, la calea ferată”, a spus ministrul Sorin Grindeanu.
Linia este proiectată pentru viteze de circulaţie între 120 şi 160 km/h, faţă de actuala viteză de 100-120 km/h. În realitate, acum viteza este mai scăzută din cauza stării de degradare a infrastructurii feroviare.