Acasă Economic Senso Ambiente piaţa de produse sanitare de marcă a scăzut cu 40%

Senso Ambiente piaţa de produse sanitare de marcă a scăzut cu 40%

315
DISTRIBUIȚI

Senso Ambiente, companie specializată în importul şi distribuţia de echipamente sanitare, cu peste 6 ani de experienţă în domeniu şi prezentă, printr-o reţea proprie de distribuitori, în peste 20 de oraşe din România, anunţă, în condiţiile unei scăderi cu 40% a pieţei de produse sanitare de marcă din România, o cifră de afaceri de 2 milioane de euro pentru 2010. Pentru anul 2012, obiectivul este situarea între primii trei jucători pe piaţa premium de produse sanitare din România. Astfel, compania adoptă, începând cu acest an, o strategie de menţinere a cotei de piaţă de 11% şi de creştere a cifrei de afaceri. „Primul pas”, declară Virgil Lixandru, director de vânzări Senso Ambiente, „a fost creşterea numărului de distribuitori Senso Ambiente în toată ţara”. Astfel, dacă la începutul anului, compania înregistra în portofoliul său un număr de 38 distribuitori, în prezent, numărul acestora a ajuns la 70. „Până la sfârşitul anului, acest număr va creşte cu aproximativ 30%, ajungând la 90 de distribuitori în toată ţara” continuă Virgil Lixandru. Dintre aceşti 70 de distribuitori, 25% sunt axaţi doar pe segmentul high luxury, 20% pe cel mediu şi 65 % pe gamele entry level. Deşi ponderea cea mai mare o au distribuitorii de produse accesibile publicului larg, produsele aflate în portofoliul Senso Ambiente se adresează, în mare parte, celor de tip A, cu mărci precum Ideal Standard, Hansgrohe, Duravit, Huppe. Ca parte din strategia de menţinere a cotei de piaţă, compania a adus în România la începutul anului 2010 brandul Ideal Standard, care, conform lui Virgil Lixandru, „a înregistrat, în primul trimestru al lui 2010, cele mai bune vânzări din portofoliul Senso Ambiente”. Creşterea numărului de produse importate de Senso Ambiente a creat nevoia de a face investiţii logistice. De aceea, au fost făcute investiţii într-un depozit de pe autostrada Bucureşti-Piteşti, de 2.800 metri pătraţi şi o capacitate de stocare ridicată. „Ca rezultat, timpul de livrare pentru toţi distribuitorii din ţară s-a redus cu 50%, pentru că am putut creşte astfel numărul produselor aflate în permanenţă în stoc”, continuă Virgil Lixandru. Odată cu achiziţionarea depozitului, Senso Ambiente a făcut investiţii în soluţia de gestiune a resurselor întreprinderii (ERP) de la ORACLE, ce a permis eficientizarea şi centralizarea rapidă a fluxurilor de comenzi de la distribuitor la producători. De asemenea, tot pentru facilitarea interacţiunilor cu distribuitorii, a fost creată o interfaţă pentru o comunicare mai eficientă între companie şi cumpărători. Funcţional începând din aprilie 2010, site-ul Senso Ambiente este actualizat zilnic, în prezent existând un număr de peste 500 produse uploadate. „Suntem încrezători că această strategie va fi benefică pentru companie. Datorită semnalelor venite din piaţă, cred că nu este foarte devreme să sperăm într-o revenire a pieţei după a doua jumătate a lui 2011, când acest segment va cunoaşte o creştere de 15-20%. În ce priveşte Senso Ambiente, până în 2012 vom fi printre primii trei jucători din această piaţă”, încheie Virgil Lixandru.

Comentarii

comentarii