Acasă Administraţie Simona Fiț, consiliera personală a primarului Dominic Fritz, numită director interimar la...

Simona Fiț, consiliera personală a primarului Dominic Fritz, numită director interimar la Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara

DISTRIBUIȚI

Centrul de proiecte al Municipiului Timișoara, care a fost înființat pe finalul mandatului de primar al lui Nicolae Robu, are, începând de vineri, 16 aprilie, primul director, după ce, la mijlocul lunii martie, a fost adoptat în Consiliul Local Timișoara și regulamentul de funcționare. Primarul Dominic Fritz a dispus numirea Simonei Fiț, consiliera sa personală, ca director interimar, până la finalizarea concursului de ocupare a postului, în cursul lunii viitoare. Prioritară, în acest moment, este alcătuirea regulamentului pentru finanțări nerambursabile, miercurea viitoare fiind programată și o dezbatere publică.

„Numirea unui director interimar, permisă de lege doar din rândul aparatului administrativ, este necesară pentru accelerarea pașilor privind operaționalizarea Centrului de Proiecte, în vederea lansării mai devreme decât în alți ani a apelurilor de finanțări nerambursabile”, transmit reprezentanții primăriei.

Acum că Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara devine funcțional, conducerea primăriei dorește să înceapă sprijinirea sectorului cultural. „În acest context, prioritar pentru oraș din punctul de vedere al apelurilor de finanțare nerambursabilă este domeniul culturii, atât sub aspectul impactului pandemiei asupra sectorului cultural local, cât și din perspectiva nevoii de a facilita dezvoltarea și consolidarea acestui sector până în 2023, anul în care Timișoara deține titlul de Capitală Europeană a Culturii”, transmit reprezentanții primăriei.

Conform unui comunicat de presă, în perioada imediat următoare, Simona Fiț, directorul interimar al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara, va avea următoarele sarcini:

–  finalizarea procesului de consultare publică privind regulamentul de accesare a finanțărilor nerambursabile și a priorităților acestui prim apel printr-o ultimă discuție online cu sectorul cultural, care va avea loc în data de 21 aprilie

–  adoptarea Regulamentului privind finanțarea nerambursabilă de la bugetul local al municipiului Timișoara a programelor, proiectelor și acțiunilor culturale;

–  lansarea unui prim apel de programe, proiecte și acțiuni, cu termen de depunere de 30 de zile;

–  finalizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor de director, contabil-șef, juridic, expert;

–  elaborarea  instrumentelor optime de finanțare a programului cultural Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, inclusiv prin organizarea, în prima jumătate a lunii mai, a unei consultări cu sectorul cultural pe problematica specifică a finanțării acestui program.

Dezbaterea online pe marginea regulamentului va avea loc miercuri, 21 aprilie, ora 17.00, prin intermediul platformei Zoom. Propunerea finală a regulamentului va fi făcută publică cu două zile înainte, luni.  Înscrierile la discuții se fac prin trimiterea unui e-mail la monica.sava@primariatm.ro. Mai multe detalii, inclusiv propunerea de regulament, vor fi disponibile cât de curând la https://www.primariatm.ro/cultura/consultare-publica/.

Comentarii

comentarii