Pe drumurile județene e necesară o nouă strategie de investiții, una care să se concentreze mai mult pe zona Timișoarei și a celei periurbane a orașului, spune Alfred Simonis, președintele CJ Timiș. Discuția legată de acest subiect a avut loc în plenul instituției, la discutarea realizării exproprierilor pentru realizarea unor sensuri giratorii pe drumul dintre Timișoara și Giroc.
Consilierii județeni au aprobat demararea procedurilor de expropriere pentru realizarea unor sensuri giratorii pe drumul care leagă Timișoara de Giroc. Subiectul s-a dovedit a fi, din nou, unul fierbinte.
Marin Popescu, consilier județean PNL, a adus din nou în prim plan problema numărului mare de sensuri giratorii aflate pe drumul amintit, una care a afectat puternic circulația între cele două localități atunci când acolo au fost amplasate patru girații provizorii.
”Aș vrea să fac o scurtă radiografia acestui acestei perspective a sensul giratorii pe ieșirea din Timișoara spre Giroc, pentru că după cum știți, în urmă cu cred că un an, un an și ceva sau poate mai puțin de un an avem probleme vizavi de ceea ce înseamnă perspectiva a patru sensuri giratorii, pe o distanță foarte mică, astfel încât intrarea în Timișoara dinspre Giroc era blocată și coada de mașini era undeva până la primăria din Giroc. Aș vrea să luăm în calcul și faptul că o descărcare de pe autostradă este și la Giroc și ca atare traficul va fi mult mai amplu acolo. Sigur e un lucru bun că expropriem, extindem cumva sensul giratorii, dar am înțeles că există perspectiva a trei sensuri giratorii, iar pe o distanță foarte mică se va dezvolta o nouă problemă”, a spus Marin Popescu.
Conform acestuia, sensurile sunt necesare, dar acolo unde s-au făcut blocurile ANL și unde este școala, dar nu este necesar și un al treilea sens.
Alfred Simonis a spus că în acest moment se lucrează la un studiu de trafic, dar că e necesară, în primul rând, o modificare a strategiei de investiții pe drumurile județene.
”E adevărat că facem un studiu acum care va releva exact ceea ce e necesar să facem. Și frustrarea mea este aceea că tot ce s-a făcut până acum pe drumuri județene a fost la depărtare față de Timișoara, pe drumuri pe care circulă foarte puține mașini. Cu privire la ceea ce înseamnă traficul din Timișoara și jurul Timișoarei nu s-a făcut aproape nimic. Prin urmare, evident că trebuie să facem o strategie și un master plan al județului Timiș, dacă care să se concentreze în principiu pe ceea ce înseamnă Timișoara, zona periurbană, care reprezintă 60-70% din județul Timiș ca populație și, evident, ca trafic. Prin urmare, n-o să facem traficul mult mai bun cu două sensuri giratorii. Adevărat că trebuie lărgite, e nevoie, astfel încât să nu se sufoce traficul acolo, însă va trebui să găsim și rute alternative. Faptul că avem pe centura sub două sensuri giratorii în mijlocul câmpului (n.r. pe Centura Sud), de care nu s-a legat nici Primăria Moșnița, nici Primăria Giroc, dar nici Primăria Ghiroda și iar Moșnița pe partea aialaltă, e frustrant. Ar fi preluat mult din traficul din această zonă”, a spus și Alfred Simonis.