Acasă Actualitate Sindicaliștii din Primăria Timișoara reclamă „modul defectuos de stabilire a salariilor” angajaților

Sindicaliștii din Primăria Timișoara reclamă „modul defectuos de stabilire a salariilor” angajaților

DISTRIBUIȚI

Tiberiu Negrei, președintele sindicatului salariaților din Primăria Timișoara, cere, din nou, schimbarea modului de salarizare în instituție. Cererile acestuia nu sunt noi, salariile funcționarilor și personalului contractual fiind „înghețate” la nivelul din 2017, spre deosebire de cele ale primarului, viceprimarilor și șefilor. Negrei a insistat asupra subiectului încă din noiembrie 2021, reluând ideile transmis inițial în scris și la dezbaterea din martie asupra noii organigrame. Cum nu s-a întâmplat nimic, acesta reia conversația oficială cu conducerea instituției, marți, 12 aprilie, trimițând o nouă adresă.

„Prin adresa nr. 751/25.11.2021 (…) subscrisul sindicat a TRANSMIS spre analiză atât Primarului Municipiului Timișoara cât și Consiliului Local al Municipiului Timișoara câteva aspecte (…) din care rezultă modul defectuos de stabilire a salariilor funcționarilor publici și personalului contractual fără stabilirea coeficienților de ierarhizare, ce a determinat «înghețarea» practic a salariilor acestora la nivelul anului 2017 (începând cu intrarea în vigoare a Legii nr. 153/2017), în timp ce indemnizațiile primarului și viceprimarilor au crescut constant în funcție de nivelul salariului minim brut garantat în plată. Am menționat că în situația în care sistemul de salarizare la nivelul Municipiului Timișoara nu va fi așezat pe principii sănătoase, echitabile, legale și de bună credință, prăpastia se va adânci între nivelul indemnizației primarului și viceprimarilor care va crește continuu și nivelul de salarizare a personalului din subordine care va scădea continuu”, scrie Negrei în noua adresă.

Ca și în noiembrie, președintele sindicatului insistă asupra faptului că „este nevoie ca hotărârea consiliului local prin care se stabilește nivelul de salarizare să cuprindă funcțiile publice/contractuale din întreg sistemul administrației publice locale și nu instituții sau entități publice, iar pentru aceste funcții să fie determinați coeficienți de ierahizare, așa cum se întâmplă în cele mai multe cazuri pentru personalul din administrația publică locală și în toate cazurile de salarizare a personalului din administrația publică centrală sau teritorială”.

Potrivit declarațiilor date de primarul Dominic Fritz sau alte persoane din conducerea primăriei în ședința în care a fost aprobată organigrama că „au plecat în jur de 50 de persoane”. Proiectul de hotărâre avea și un articol legat de salarizare, însă acesta a fost eliminat, fiind promis un proiect de hotărâre distinct privind salarizarea. La 27 de zile de la acea ședință, acest nou proiect de hotărâre încă nu există, remarcă Negrei.

„Având în vedere prevederile art. 11 pct. (1) din Legea nr. 153/2017, subscrisul sindicat, reprezentativ prin afiliere la Federația Națională a Sindicatelor din Administrație (FNSA), în calitate de reprezentant al membrilor de sindicat, vă solicităm să fim consultați cu privire la stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din aparatul propriu al Primarului Municipiului Timișoara și din serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, înainte de stabilire a acestora prin hotărâre a consiliului local”, se încheie adresa sindicatului.

 

Comentarii

comentarii