Acasă Actualitate Sistemul de învăţământ şi lacunele lui

Sistemul de învăţământ şi lacunele lui

368
DISTRIBUIȚI

“Eu sunt un partizan al finanţării sistemului de învăţământ universitar şi preuniversitar pe număr de elevi, dar consider că modul în care se pune în practică acest principiu de finanţare sănătos nu este corect”, spune senatorul PNL Nicolae Robu
Sistemul de învăţământ trece prin schimbări majore, în aceste momente. Schimbări care nu prea sunt apreciate de o parte din cei implicaţi în acest sistem. Mai bine-zis, modul în care se pun în practică aceste schimbări. “Eu sunt un partizan al finanţării sistemului de învăţământ universitar şi preuniversitar pe număr de elevi, dar consider că modul în care se pune în practică acest principiu de finanţare sănătos nu este corect. Am fost, miercuri, la Lugoj şi am stat de vorbă cu directorii şcolilor şi, din păcate, tot ce spuneam eu că nu e bine pregătit s-a confirmat în practică, am regăsit acele consecinţe negative în ceea ce mi-au prezentat directorii respectivi. Este vorba despre inexistenţa unui sistem corect de coeficienţi, care să surprindă larga diversitate de situaţii care intervin în învăţământul preuniversitar”, spune senatorul PNL Nicolae Robu, preşedintele PNL Timiş. Spre exemplu, pentru învăţământul în limbile materne există un coeficient, numai că el bonifică acest învăţământ într-o măsură mult prea mică în raport cu necesităţile şi, prin urmare, dreptul minorităţilor.

“Pentru şcolile de muzică ar trebui să existe coeficienţi de dublare a finanţării, faţă de finanţarea pentru învăţământul obişnuit”
Nicolae Robu consideră că pentru şcolile vocaţionale, unde se întâmplă ca la anumite cursuri un profesor să se concentreze pe un singur elev, finanţarea ar trebui dublată. “Învăţământul vocaţional – şcolile de muzică – pentru şcolile de muzică ar trebui să existe coeficienţi de dublare a finanţării, faţă de finanţarea pentru învăţământul obişnuit. Pentru că la aceste şcoli se lucrează cu foarte puţini elevi şi la unele instrumente chiar individual, cu câte un elev, la un moment-dat. Trebuie să ne decidem – vrem să susţinem în România acest tip de învăţământ pentru valorificarea acestor valori? În învăţământul tehnologic, comunitatea locală nu prea are un cuvânt important de spus cu privire la meseriile cultivate în şcoală. Directorii s-au plâns că primesc nomenclatorul de meserii şi nu există cerere, în timp ce comunitatea locală duce lipsă de oameni calificaţi la acest nivel pentru alte meserii. M-am angajat în faţa directorilor să pun în discuţie, marţi, în şedinţa comisiei pentru învăţământ, al cărui secretar sunt, aceste subiecte. Îi voi comunica şi domnului ministru toate aceste probleme de pe o poziţie constructivă, pentru că aici nu e cazul să mai vorbim de politică de partid, ci de politica învăţământului”, a mai spus Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii