Acasă Actualitate Situație critică la STPT: Peste 50% dintre accidente au fost provocate chiar...

Situație critică la STPT: Peste 50% dintre accidente au fost provocate chiar de angajații societății, iar mijloacele de transport nu au asigurare CASCO

DISTRIBUIȚI

Consilierul local Roxana Iliescu îl acuză pe viceprimarul Ruben Lațcău că a dezinformat opinia publică în privința cauzelor accidentelor în care sunt implicate mijloacele de transport ale Societății de Transport Public Timișoara (STPT).

Într-o postare publică, Iliescu a subliniat o discrepanță majoră între declarațiile lui Lațcău și datele oficiale. Viceprimarul susținuse că, în peste 85% din cazuri, vina aparține altor șoferi din trafic, însă statistica STPT indică o realitate diferită.

„În cele mai multe cazuri, în accidentele pe care le avem noi, vatmanii sau șoferii nu sunt de vină, sunt vehiculele din trafic care intră în ei. Cu mici excepții, cred că undeva la 10-15% sunt din cauza șoferilor și vatmanilor noștri”, declara Lațcău pe 25 martie, în plenul Consiliului Local.

În realitate, potrivit datelor STPT pentru 2024, peste 50% dintre accidente – fie ele minore sau grave – au fost provocate chiar de angajații societății.

Statistici care contrazic declarațiile oficiale

Potrivit informațiilor prezentate de Roxana Iliescu:

În 2023, din vina angajaților STPT s-au produs 120 de accidente, în timp ce 113 accidente au fost cauzate de alți șoferi.

23 din cele 40 de tramvaie Bozankaya au fost implicate în incidente rutiere.

9 din cele 44 de autobuze electrice Karsan au fost avariate.

În acest context, Iliescu atrage atenția asupra costurilor uriașe pe care STPT trebuie să le suporte pentru reparațiile acestor vehicule. Un tramvai Bozankaya are o valoare de aproximativ 14 milioane de lei, iar un autobuz Karsan costă în jur de 2,5 milioane de lei.

„Realizați, în acest context, la cât se ridică pagubele? În unele cazuri, vorbim de zeci de mii de euro pentru un singur tramvai, iar pentru accidentele grave cu Bozankaya, chiar de sute de mii de euro în costuri de reparație. Bani pe care nu îi avem!”, a punctat Iliescu.

Fără asigurare CASCO, reparațiile rămân o povară financiară

Consilierul local atrage atenția că lipsa asigurărilor CASCO pentru mijloacele de transport noi lasă STPT fără soluții financiare pentru reparațiile necesare.

„Parcul auto nou, de tramvaie și autobuze electrice, cu care se tot laudă primarul, este considerabil avariat, cu șanse inexistente de a fi refăcut din cauza lipsei asigurărilor CASCO. Într-atât de iresponsabili au fost!”, a acuzat Iliescu.

În final, consilierul local a lansat un apel către administrație, cerând responsabilizarea angajaților STPT și încheierea polițelor CASCO pentru flota nouă.

„Asigurați suplimentar mijloacele de transport noi și responsabilizați angajații STPT, altfel se va alege praful de toți banii băgați în noul parc auto!”, a transmis Roxana Iliescu.

Comentarii

comentarii