Acasă Economic Smithfield Prod a renunţat la proiectul de procesare a cărnii în Ungaria...

Smithfield Prod a renunţat la proiectul de procesare a cărnii în Ungaria şi caută parteneriate cu procesatori români

DISTRIBUIȚI

Smithfield Prod, filiala locală a grupului american Smithfield Foods, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, a renunţat la proiectul de procesare a cărnii în Ungaria şi caută parteneriate cu procesatori români.
„Planul de procesare a cărnii dezvoltat în Ungaria a reprezentat pentru noi un proiect-pilot, care a fost închis de curând. În prezent, intenţionăm să colaborăm cu alţi procesatori din România, bazându-ne pe un parteneriat prin care să putem utiliza materia primă produsă de către noi la Smithfield Prod”, a declarat, pentru Business Standard, Morten Jensen, director general Smithfield Prod.
Compania, care deţine cel mai mare abator din România, la Timişoara, fostul Comtim, a început să producă mezeluri în cadrul unui proiect-pilot pentru testarea brandului Comtim şi a reţetelor la o fabrică din Ungaria.
Anul 2009 se încheie cu un bilanţ pozitiv pentru filiala locală a Smithfield, în condiţiile în care performanţele din România au fost superioare celor de pe alte pieţe. „Operaţiunile de procesare a cărnii din România au fost în general profitabile, în pofida costurilor relativ mari ale materiilor prime. Volumele de vânzări au crescut cu 10% per total în ultimul an. Rezultatele din primul trimestru au avut la bază numărul mic de exporturi pentru compania-mamă și o scădere modestă a cererii interne în urma recesiunii. Carnea de porc a revenit pe profit la finalul trimestrului și a continuat să fie profitabilă în trimestrul următor”, a precizat Jensen.
Anul 2009 a adus, în pofida recesiunii, vânzări mai mari cu 10% pentru Smithfield Prod. Volumele de vânzări au continuat să înregistreze un trend crescător, cu un volum de vânzări, în medie, de 42.000 de tone. În ceea ce priveşte evoluţia preţurilor, oficialii Smithfield prognozează o posibilă scădere a preţurilor, cel puţin la nivel european, pe fondul scăderii consumului. “Tendinţele de evoluţie a preţurilor sunt dificil de estimat. Creşterea preţurilor depinde foarte mult de cererea de pe piaţă. S-a semnalat o scădere a consumului la nivelul UE, care poate conduce la un impact negativ asupra preţurilor”, a punctat Jensen.
Smithfield Prod a avut anul trecut o cifră de afaceri de 89,5 de milioane de euro şi o pierdere de 1,6 milioane de euro. Grupul american a intrat pe piaţa românească în 2004, prin achiziţia companiilor Agrotorvis şi Comtim Grup. Ulterior, Smithfield a preluat firma de distribuţie Agroalim Distribution.

Comentarii

comentarii