Acasă Actualitate Societatea de Transport Public Timișoara ”optimizează” prin reducere cursele de transport în...

Societatea de Transport Public Timișoara ”optimizează” prin reducere cursele de transport în comun din Timișoara și din județ

DISTRIBUIȚI

Un număr mare de curse de transport în comun operate de STPT, atât pe traseele locale din Timișoara, dar și pe cele metropolitane vor fi ”restructurate”. Decizia a fost transmisă către Asociația SMTT, cea care se ocupă de organizarea transportului public din județ, dar cu mijloacele societății deținute de Primăria Timișoara. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că ordonanța de urgență de limitare a cheltuielilor și necesitatea reducerii numărului de ore suplimentare necesar a fi plătite pentru șoferi și vatmani, fac necesară tăierea unui număr de curse operate de Societatea de Transport Public Timișoara (STPT).

”Săptămâna trecută de la STPT a venit o adresă către SMTT prin care s-au propus o serie de optimizări ale rutelor de transport atât în județ cât și în Timișoara, optimizări care au fost în primul rând impuse de aplicarea de la 1 ianuarie a ordonanței austerității, pe care Guvernul Ciolacu a implementat-o. Acea ordonanță prevede niște limite salariale în cadrul STPT-ului, iar aceste limitări salariale blochează numărul de ore suplimentare pe care șoferii le pot executa în mod normal de-a lungul timpului. O parte mare din deficitul de șofer pe care site-ul l-au avut a fost acoperit prin aceste ore suplimentare pe care ei le puteau executa și care erau plătit de către societate conform prevederile lor, prevederilor legale. Dar, de la 1 ianuarie acest lucru nu se mai poate face decât până într-o anumită măsură, un anumit plafon. De aici a fost principala problemă și aici a fost principala nevoie de a face aceste optimizări”, spune Lațcău.

Conform viceprimarului Timișoarei, nu se taie linii de transport ci se … optimizează.

”Optimizările nu elimină nicio rută în acest moment, nu fac nicio comasare de rută în acest momen,t au ca și rol doar să facă optimizări pe transport pe trenuri. Seara, de exemplu, au fost rute de transport la nivel de județ unde după ora 8 – 9  mai erau poate unu-doi călători care au transportați pe trei-patru rute dus-întors.
 Și atunci aceste optimizări au fost făcute în așa fel încât după ora 22:00 a fost făcută o reducere pe pe transport atât în județ cât și în Timișoara au mai fost anumite vârfuri care au fost care au fost eliminate acolo unde pe acel vârf era 412 călători care erau transportați, iar obiectivul acestei aceste optimizări, precum spuneam, este acela de a ne asigura că rutele pe care le avem planificate sunt și rute care pot să fie executate, pentru că dacă ar fi rămas în felul în care ele erau înainte, riscul era că în realitate, de fapt unele dintre ele nu ar fi putut să fie făcute tocmai din cauza acestui plafon, pe care ordonanța guvernul lui Ciolacu l-a impus”, a mai declarat Lațcău.

Acesta spune că aria metropolitană acoperită de STPT a trebuit să fie extinsă foarte mult pentru că cele mai multe rute de transport auto din județ au fost oprite, iar pentru aceasta ar fi de vină Consiliul Județean Timiș. Iar primăriile s-ar fi îndreptat spre SMTT și STPT pentru a avea transport public.

”Un alt motiv și o altă problemă mare pe care pe care o avem și care generează probleme pentru transportul public în Timișoara și în periurban este faptul că în ultimii 4 ani de zile la nivel de județ au fost desființat mare parte din rutele de transport. Vorbim de un număr de 63 de linii care au fost desființate dintr-un total de 85 de. Practic, peste două treimi, aproape trei sferturi între linie de transport la nivel de județ, au fost desființate în ultimii ani, iar toate aceste comune, toți acești primari au venit în ultima la Primăria Timișoara, și la SMTT și la STPT ca să beneficieze de transport la transport public. O parte din aceste comune au fost preluate de către SMTT, o parte dintre ele nu au putut să fie preluate, dar problema aceasta și preluarea de de rute în județ în zone foarte extinse, da, ne ducem până la granița cu Serbia sau cu județul Arad. Am ajuns ca noi să fim în punctul în care în acest moment, zona de transport public metropolitan Timișoara este cel mai extins din țară, cu cea mai mică densitate, tocmai pentru că am ajuns să oferim servicii de transport public în județ în locul acestor linii pe care Consiliul Județean le-a desființat în ultimii ani de zile”, mai spune viceprimarul Timișoarei.

Lațcău susține că optimizările sunt aplicate și în Timișoara și în județ. Aceleași optimizări pe care le-am făcut pe transportul public în județ, aici mă refer la vârfuri reduse. Seara, după ora 22:00 avem modificările. Seara, de exemplu, am avut linii, unde aveam patru trenuri pe linii, adică patru autobuze pe acea linie și după ora 22:00 am redus la două trenuri. Genul acesta de optimizări în care ruta funcționează în continuare, doar reducem calitatea de optimizare pe care o executăm în fiecare lună. E vorba de tot orașul și tot ce înseamnă metropolitan, e vorba de tot transportul care funcționează la nivel de SMTT atât Timișoara cât și toate comunele din SMTT”, conform lui Lațcău.

Conform modificărilor, la linia de autobuz 33 erau pe traseu patru autobuze, se vor reduce la două, iar două se vor retrage două: 4 unități: T1: 23:44 devine 22:23 (2 curse), T2: rămâne 23:52 , T3: 23:30 devine 22:10 (2 curse), T4: rămâne 19:10. De asemenea, mai multe curse metropolitane sunt afectate.

Comentarii

comentarii