Acasă Actualitate Soluțiile dubioase propuse de Primăria Timișoara pentru ajustarea tarifelor Brantner, respinse de...

Soluțiile dubioase propuse de Primăria Timișoara pentru ajustarea tarifelor Brantner, respinse de consilierii locali

DISTRIBUIȚI

Consilierul local Roxana Iliescu susține că i-a prins din nou cu minciuna pe cei din conducerea Primăriei Timișoara. este vorba de ajustarea tarifelor firmei Brantner privind serviciile de salubritate, ”pe vorbe și nu pe documente”, mai mult chiar ”pe niște date false”.

În ședința de Consiliu Local Timișoara de marți, 19 aprilie, urma să se voteze ajustarea tarifelor din contractul cu Brantner, care se ocupă de salubrizarea stradală.

Consiliera locală PRO România, Roxana Iliescu, a cerut retragerea proiectului de pe ordinea de zi, cu mențiunea că mai sunt aspecte ce trebuie clarificate.

Pentru un contract licitat în 2018 și semnat în 2019, la tariful de 13,88 lei fără TVA pentru un metru pătrat pe lună, în 2019, când era primar încă Nicolae Robu, s-a stabilit, dar nu prin vot în consiliul local, majorarea la 15,20 de lei fără TVA per metru pătrat pe lună (suprafață de salubrizat). ”Noi considerăm că este corect să ne referim la contractul din 2018, adică la tariful cu care s-a venit la licitație. Sunt tarife mai mici decât în 2019 și le ajustăm cu inflația, pentru că au crescut costurile. Nu actul adițional din 2019 e varianta propusă, ca noi să ieșim mai ieftin”, a spus primarul Dominic Fritz.

Directorul pentru Timișoara al firmei Brantner spus și el că firma acceptat raportarea la suma de 13,88 de lei, nu 15,20. ”Avem un program nou, care cuprinde aproape 100% din străzile din Timișoara. S-au dublat suprafețele, s-au dublat frecvențele. Eu cred că suntem pe drumul cel bun”, a spus directorul.

Celălalt consilier local PRO România, Marius Craina, s-a arătat contrariat de acest lucru, ținând cont că ar fi vorba de trei ani în care primăria achita mai puțin decât factura Brantner! ”Dacă nu ați fost plătiți conform cu actul adițional semnat de fostul primar, de ce ați stat trei ani ca firmă privată să nu vă luați banii, conform acestui act adițional? De ce ajunge, în 2022 să discutăm de plată ilegală și care nu respectă actul adițional?” a spus Craina.

Proiectul a căzut însă la vot, deoarece doar 13 consilieri au votat pentru ajustarea tarifelor, iar discuțiile din plen și nu numai au scos la iveală situații interesante.

”În baza unui Referat semnat de primarul Fritz, ni s-a cerut astăzi aprobarea ajustarii tarifelor percepute de firma Brantner, în sensul majorării lor, evident!

Numai că, problema majoră a constat în lipsa oricărui document justificativ în acest sens. Deși  în cadrul Referatului și Avizelor aferente Proiectului de Hotarare se face referire la anumite documente, chiar dispozitii contractuale, se pare că primarul Fritz a ales să NU anexeze aceste documente spre informarea corectă și completă a consilierilor locali… pentru a câta oară?!

Astfel, lipsesc urmatoarele documente:

1)Fundamentarea noilor prețuri propuse de firma de salubritate;

2)Adresa Brantner nr. 2835/08.03.2022 prin intermediul căreia societatea solicită majorarea prețurilor;

3)Acordul Cadru de Servicii Nr. 17 din 11.02.2019 privind activitățile specific serviciilor de salubrizare stradală;

4)Contractul subsecvent nr. 16 din 11.02.2022.

Menționez încă o dată faptul că în Referatul primarului și avizele aferente se face referire la toate documentele identificate mai sus, dar acestea NU au fost anexate la Proiect. De ce?

În plus față de lipsa totală de transparență sesizată mai sus:

La Proiect sunt atașate două înscrisuri, fără nicio valoare în lipsa oricărui document justificativ:

a)Anexa nr. 1 în care ne sunt menționate tipul serviciilor prestate de firma de salubritate și tarifele vechi și cele noi pe care ar trebui să le votăm, aferente fiecărui serviciu;

b)Anexa 2, draft-ul de Act Adițional care ar urma a fi încheiat pentru noile tarife!

Referitor la Anexa 1:

În tabelul în care apar serviciile prestate, am sesizat faptul că tarifele “vechi” teoretic percepute până la acest moment și asupra cărora ar opera ajustarea, NU corespund dispozițiilor Actului Adițional semnat de părți în data de 01.08.2019, în posesia căruia am intrat eu (și la care evident că nu se face nicio mențiune în documentele care însoțesc Proiectul de Hotărâre).

Acest Act Adițional relevă tarife mai mari decât cele mentionate în tabel ca fiind prețurile actuale.

Mai mult decât atât, conform facturii fiscale și centralizatoarele aferente lunii martie 2022, firma Brantner facturează la tarife mai mari decât cele care apar în Proiectul de Hotărâre de astăzi, mai exact, facturează la tarifele din Actul Adițional ascuns de ochii consilierilor locali, semnat încă din 01.08.2019.

Prin urmare, în lipsa oricărei fundamentări a noilor tarife pe care vor să le votam astăzi, mă întreb, ajustarea, la ce prețuri s-a calculat? La cele din fițuica asta prezentată drept Anexa 1, sau la cele din Actul Adițional în posesia căruia am intrat eu, semnat de părți încă din 01.08.2019?!

Mizeria din oraș este o realitate care nu poate fi înlăturată cu niște postări pe pagina Primăriei cu o așa-zisă demarare “în forță” a unor acțiuni de curățenie a firmei de salubrizare!

Haideți să ne clarificăm cu ajustările astea, să citim documentele și ulterior să analizăm inclusiv în ce măsură firma de salubrizare își respectă obligațiile și dacă are capacitatea sau nu să execute servicii care să ne coste cu 8 milioane mai mult decât anul trecut, așa cum a anunțat primarul Fritz.

Pentru toate motivele arătate mai sus, am solicitat primarului Fritz retragerea acestui Proiect de Hotărâre de pe ordinea de zi de astăzi.

Primarul Fritz nu a înțeles argumentele mele și nu l-a retras, în schimb colegii mei consilieri locali, au înțeles și au picat proiectul la vot!”, a spus Roxana Iliescu.

Comentarii

comentarii