Acasă Economic Spaniolii de la Comsa, dispuşi să reclame România la Comisia Europeană

Spaniolii de la Comsa, dispuşi să reclame România la Comisia Europeană

362
DISTRIBUIȚI

După ce reprezentanţii Companiei Naţionale de Administare a Infrastructurii Rutiere din România a deschis de la sine putere o parte din lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva, reprezentanţii consorţiului care l-a construit a anunţat că se va adresa Comisiei Europene, cea care a finanţat proiectul, reclamând situaţia apărută. Vă reamintim că cei de la CNAIR au refuzat să recepţioneze lotul 3, motivând că acesta are probleme grave de calitate a lucrărilor. Mai mult, a fost dat un ultimatul de 12 zile pentru remedierea acestora, în caz contrar contractul dintre părţi urmând să fie reziliat.

Cei de la Comsa, spaniolii lideri ai asocierii de companii care a realizat acest lot respinge acuzaţiile şi spune că nu existau niciun fel de probleme care să oprească recepţia.

„Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatit pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori. În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepția proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările și confirmă că nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna că nu împiedică recepția lucrării”, se spune într-un anunţ al companiei amintite.

Având în vedere situaţia existentă, Comsa se va adresa Comisiei Europene pentru a reclama „păţania”, de asemenea, spaniolii spun că cei de la CNAIR îi mai datorează aproape 100 de milioane de lei pentru lucrările efectuate: „De asemenea Asocierea va informa și autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest proiect despre stadiul actual al acestui proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare. (…) Trebuie menționat că până în prezent, CNAIR are o datorie de 99,216 milioane lei față de Asociere, derivată în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR”.

Disputa rămâne deschisă, constructorul mai are încă o săptămână pentru a se încadra în termenul trasat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru a se încadra în cerinţele trasate de acesta.

Comentarii

comentarii