Acasă Actualitate Statistici Tadaaazz 2024. Burgerul este produsul vedetă al anului în România, cu...

Statistici Tadaaazz 2024. Burgerul este produsul vedetă al anului în România, cu peste 3 milioane de comenzi

DISTRIBUIȚI

Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare rapidă din România, a lansat Topul Tadaaazz. Potrivit  datelor, produsul preferat de români în 2024 este burgerul, cu peste 3 milioane de comenzi.

Cel mai comandat preparat în Timișoara a fost shaorma, cu peste 49.000 de produse vândute. În plus, Timișoara este pe locul al doilea în topul orașelor cu cele mai multe comenzi în aplicație, după București.

Topul Tadazz este o analiză anuală, pe baza informațiilor colectate din aplicația Tazz, care include atât cele mai comandate produse și categorii, cât și restaurantele cele mai căutate sau evoluția tendințelor de consum la nivel național și în principalele orașe.

Topul preferințelor Tadaaazz 2024

Clasamentul preparatelor preferate de români, la nivel național, este completat de shaorma, cu mai mult de 2,8 milioane de produse comandate, și pizza, cu peste 2,7 milioane de produse vândute.

Din punct de vedere al preferințelor pentru un anumit specific gastronomic, timișorenii au apreciat cel mai mult bucătăria americană, urmată de cea românească, mediteraneeană, orientală și asiatică.

În 2024, valoarea comenzii medii s-a ridicat la 91 de lei.

În Timișoara, restaurantele care conduc topul comenzilor sunt: Jack’s Bistro, Restaurant Nora, 3F, Restaurant Tinecz, Fresh Kebab.

Apa rămâne cel mai comandat produs de la supermarket

În ceea ce privește topul anual al produselor comandate de pe Tazz din categoria supermarket, apa plată conduce clasamentul, cu aproape 850.000 de produse livrate, urmată de băuturile răcoritoare carbogazoase și de lapte.

“Statisticile Tadaaazz sunt un instrument foarte important, care ne ajută să luăm pulsul la nivel de piață și să vedem ce își doresc clienții. Ne bucurăm că și anul acesta le-am dat românilor posibilitatea să își achiziționeze toate produsele necesare, dar și să își satisfacă poftele și să aibă parte de beneficii și oferte speciale”, a declarat Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer, Tazz.

Tendințe și evoluții

La nivel de tendințe, meniul zilei reprezintă una dintre cele mai căutate opțiuni pentru masa de prânz, fiind produsul cu cea mai mare recurență în rândul clienților.

La capitolul deserturi, plăcinta cu vișine este favorita timișorenilor, urmată de cremeș, papanași, plăcinta cu zmeură și piersici și găluștele cu caise.

Ziua cu cele mai multe comenzi în aplicație rămâne vinerea, la fel ca în 2023, cu aproape 17% dintre opțiunile plasate săptâmânal. În Timișoara, cele mai multe comenzi sunt plasate în jurul prânzului (ora 12:00).

Comenzile de grup rămân populare și în 2024, iar cea mai valoroasă s-a ridicat la  3.225 de lei și a fost plasată în București de către 45 de persoane. Timișoara este pe locul al doilea în topul orașelor cu cele mai multe comenzi de grup, cu peste 9.800. Comenzile de grup reprezintă una dintre cele mai eficiente metode prin care se pot organiza mesele, în special la locul de muncă sau cu prietenii. Un avantaj important este că fiecare membru al grupului poate comanda ceea ce își dorește și poate plăti separat.

Timișorenii, în topul celor mai activi clienți la orele târzii

În topul orașelor cu cele mai multe comenzi între orele 22:00 și 2:00, Timișoara ocupă locul al doilea. Cele mai multe pofte la ore târzii s-au îndreptat, în Timișoara, spre preparate de la McDonalds.

2024, în cifre și curiozități

Printre detaliile interesante și recordurile anului se numără:

  • Un bucureștean a cumpărat 130 de mici, în cadrul unei singure comenzi;
  • Un total de aproape 000 de role de hârtie igienică au fost comandate de-a lungul anului;
  • O timișoreancă a comandat nu mai puțin de 293 de ciorbe;
  • Un clujean a doborât recordul comenzilor de cafele, cu 392 de produse cumpărate;
  • Circa 5.500 de prezervative au fost comandate din sex-shop-uri.

În ceea ce privește abonamentele Genius, un român a avut parte de cea mai mare economie: 3.500 de lei pentru un total de 563 de comenzi.

1 din 4 clienți recompensează riderii

Conform statisticilor Tadaaazz, un client din patru lasă bacșiș livratorilor, în aplicație. În 2024, riderii parteneri Tazz au parcurs peste 8,5 milioane de kilometri în întreaga țară, iar recordul este deținut de un timișorean care a parcurs 29.408 kilometri, de aproximativ două ori și jumătate circumferința Lunii.

Pentru al doilea an, Tazz le oferă clienților posibilitatea de a-și vizualiza în aplicație profilele personalizate. Astfel, toți cei care au plasat minimum trei comenzi pe parcursul anului vor putea avea acces la statistici personalizate privind topul preparatelor comandate, top restaurante, specificul preferat, zilele și orele la care au comandat cel mai des, precum și economiile făcute prin abonamentul Genius. Profilul Tadaaazz este disponibil din aplicație sau accesând link-ul: https://tazz.ro/tadaaazz24.

Comentarii

comentarii