Acasă Actualitate Științescu a ajuns cu cartea, în zi de vară toridă, la Școala...

Științescu a ajuns cu cartea, în zi de vară toridă, la Școala Liebling Timiș

DISTRIBUIȚI

Științescu și-a continuat activitatea, în zi de vară toridă, la Școala Gimnazială din Liebling din județul Timiș, care s-a redeschis pentru elevii clasei a V-a, dornici să afle lucruri noi în legătură cu lectura aferentă ciclului școlar pe care îl vor începe în toamnă.

Asociația „Pro Liebling”, în parteneriat cu Școala Gimnazială Liebling și cu Fundația Ateneul Cultural „Ștefan Goanță”, la inițiativa echipei Științescu, ,,Summer camp Liebling”, a făcut posibilă întâlnirea copiilor cu bibliotecara Anca Lazea (fostă eleva a Școlii Gimnaziale din Liebling-membra a proiectului, voluntar în multe proiecte locale), de la Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran” din Timișoara, întoarsă recent  dintr-o călătorie profesională în Norvegia.

Activitatea a debutat cu o prezentare a Asociației „Pro Liebling” de la a cărei înființare s-au împlinit 16 ani și care a oferit, prin acțiunile din cadrul atelierelor Taberei de tradiții și creație și prin revista „Bună dimineața”, mediul propice de afirmare și dezvoltare a personalității domnișoarei Anca Lazea, mai întâi ca participant la activitățile atelierelor cu profil umanist, apoi în calitate de semnatar al unor articole în publicația Asociației și formator.

După o scurtă incursiune în legătură cu scopul și rolul cărții, implicit  al bibliotecii în formarea și dezvoltarea ființei umane, Anca Lazea a prezentat într-o manieră modernă câteva biblioteci de renume din țara noastră, insistând asupra bibliotecii în care își desfășoară activitatea. Un interes deosebit au stârnit informațiile și imaginile bibliotecii publice din Oslo – Norvegia, vizitată de curând.

„Să reținem că într-o bibliotecă vom găsi întotdeauna cărţile de neuitat ale copilăriei, capodopere ale literaturii române și universale, fără de care biblioteca unui copil nu poate fi completă, iar cartea reprezintă un instrument de lucru esențial pentru elevii de gimnaziu, punând laolaltă, mai ales, scriitorii și operele prevăzute în programa școlară de limba și literatura română pentru clasele V-VIII”, a evidențiat prof. Nicoleta Mărghitaș.

Prof. Mărghitaș a recomandat elevilor cărțile Poezii de Mihai Eminescu, Ocolul pământului în optzeci de zile – Jules Verne, Cartea junglei – Rudyard Kipling, Momente și schițe –  I.L. Caragiale, Prințul fericit și alte povestiri – Oscar Wilde, Odiseea – Homer și altele.

Și-au adus contribuția, pe lângă Anca Lazăr – bibliotecar, prof. Irina Goanță și  prof. Mihaela Constantin, director adjunct. Activitatea a fost coordonată de către prof. Nicoleta Mărghitaș care a ținut să sublinieze importanța covârșitoare a lecturii în evoluția intelectuală a elevilor de gimnaziu, dorind vacanță plăcută celor prezenți în sală.

“Relaţia între calităţile personale, dezvoltarea lor şiatingereaunuipotenţial superior de reuşităestelegat, dincolo de educaţiaformală, de muncastudiului individual. Cadrulpropice  undepoate fi desfăşurat (studiul)/ desfăşurată (munca) -cum considerati ca e maipotrivitsa se acorde-  estebiblioteca. Un spatiu care se reinventeaza permanent, la fel ca şiindivizii din societate, pentru a răspunde prompt nevoiloractuale. Identificarea aptitudinilorpersonalecemerita a fi îmbunătăţite, devremeînviaţă, este un prim pas pe drumulcătrerealizareaprofesională.” ne-a spus Anca Lazea

De ce aceasta tema în vacanță? Pentru că lectura nu doar ne informează ci ne și formează. Clasa aV-a este o clasă de inceput de ciclu. Doar prin citit devenim informați și învățati –a subliniat prof. Nicoleta Mărghitaș.

Copiiiî n discuțiile lor au mărturisit care sunt pasiunile lor și au auzit sfatul profesorilor de a citi pentru a-și dezvolta vocabularul, imaginația,cultura și pasiunile. Prof.Irina Goanță a insistat ca elevii să citească foarte multe cărți, iar biblioteca să devină foarte importantă în viața unui elev.

 

Comentarii

comentarii