Acasă Actualitate STS a anunțat cum va funcționa pașaportul COVID pentru România

STS a anunțat cum va funcționa pașaportul COVID pentru România

768
DISTRIBUIȚI

Viitoarele certificate digitale verzi sau așa-numitele „pașapoarte COVID” care vor facilita libera circulație în Uniunea Europeană (UE) pe timpul pandemiei de COVID-19 vor fi implementate în România cu ajutorul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Certificatele vor conține un cod QR și se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat. Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecțiune sau care deține un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate și în format tipărit, conform STS.

Certificatele digitale verzi care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană (UE), pe timpul pandemiei de COVID-19, vor fi implementate în România cu suportul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). Potrivit STS, soluţia tehnică dezvoltată de instituţie va fi interconectată cu cele implementate de către celelalte state membre ale UE pentru a permite eliminarea restricţiilor de testare sau carantină la trecerea frontierei.

“Certificatele vor conţine un cod QR şi se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat. Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecţiune sau care deţine un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate şi în format tipărit”, arată STS, într-un comunicat de presă transmis marţi.

Potrivit sursei citate, în urma consultărilor cu experţii grupului tehnic de lucru constituit la nivel european, a fost avansată soluţia tehnică care va include o aplicaţie web pentru generarea certificatelor şi o aplicaţie pentru smartphone (Android) pentru verificarea certificatelor emise în ţară sau emise de alte state. Codul QR din certificat va conţine informaţii de identificare (nume, prenume şi data naşterii), precum şi informaţii medicale esenţiale, semnate digital, pentru a se garanta autenticitatea datelor. Documentele vor respecta toate regulile de protecţie a datelor personale şi vor putea fi utilizate la trecerea frontierei, însoţite de actul individual de identitate.

“Specialiştii STS au realizat o propunere de arhitectură a sistemului informatic de emitere şi verificare a certificatelor digitale verzi, urmând să se desfăşoare dezvoltarea propriu-zisă a aplicaţiilor, testarea cu instituţiile din ţara noastră şi cele europene, iar, la final, implementarea acestora”, mai scrie în comunicat.

De asemenea, la nivelul UE se fac demersuri pentru adoptarea Propunerii de Regulament a Parlamentului European şi a Consiliului privind un cadru pentru emiterea, verificarea şi acceptarea certificatelor interoperabile privind vaccinarea, testarea şi recuperarea pentru a facilita libera circulaţie în timpul pandemiei de COVID-19.

“Până în prezent, termenul vehiculat, la nivel european, pentru implementarea certificatelor verzi de călătorie este începutul lunii iulie 2021. Astfel, în luna mai, la nivel european, are loc testarea de interconectare între ţările membre şi gateway-ul european (DGCG) care va centraliza şi administra cheile publice ale ţărilor membre pentru verificarea semnăturilor certificatelor digitale verzi, România fiind programată pentru ziua de 21 mai a.c. STS a transmis, în data de 6 mai a.c., către grupul de suport tehnic de la nivel european certificate digitale verzi de test pentru verificarea implementării de către fiecare ţară a procesului de generare şi verificare a acestora. Acestea au fost verificate şi validate cu succes de către ţările membre”, mai arată STS.

Comentarii

comentarii